fredag 15 maj 2009

Update + bilder + Pampers kampen

Just nu är det en hel del att göra inför Maria 20 årsdag på söndag :) Sen har jag fullt upp att färdigställa grupp arbetet i vetenskaplig metod och teori, tur att jag har en sån bra grupp att arbete med. Det händer verkligen en hel saker under arbetsgång, mer bakom kulisserna kommer snart, haha.

Fick just ett mail med Pampers svarsbrev på min anmälan och de har till och med kopplat in deras jurist avdelning för att svara på mitt påstående att de har könsdiskriminerande och otidsenlig reklam relaterat till gamla ideal och värderingar. Reklamombudsmannen ska fatta sitt beslut innan sommaren. Spännande :)

Kommentera gärna vad ni tycker om detta?

Mina genus inlägg:
- http://ungaforaldrar.blogspot.com/2009/03/genus-pampers-andrar-sin-reklam-efter.html
- http://ungaforaldrar.blogspot.com/2009/02/normal-0-21-false-false-false_8568.html

Lite bilder från den senaste tiden.

Inez är helt exalterad då hon sitter i bärselen och jag flyger min radiostyrda helikopter. Hon har kanske fått pappas intresse för teknik och tekniska prylar. Vi hade lite rörigt då vi tog bilderna :S

Inte peta köttbullar i näsan Inez ;) haha

Pappas öron är jätte roliga att nypa tag i, speciellt då pappa inte har så mycket hår att dra i.

Inez har verklingen börjat gilla mer och mer att sitta i bärselen, vilket är praktiskt om man ska göra något med henne t.ex. handla, diska etc.

Våran lilla sötnos :)

5 kommentarer:

Alexandra sa...

Jo, layouten har jag mixtrat ihop själv :p

Räknar förhand, jag har alltid föredragit bläckpennor och snygga skrivblock. Alla lärare tycker jag är så onödig som sitter och gör typ ALLT förhand innan jag gör något på datorn, men jag tycker man får bättre känsla för det man gör när jag sitter med penna och papper ;)

Jo jag fick lite klarhet. Det är nog lätthänt att vi kvinnor "glömmer" bort att låta er mogna också och drar oss för att tex. lämna över ansvaret.
Innerst inne tror jag nog att Martin kommer förstå tillslut, det är väl bara det att jag ibland blir så frustrerad då han inte förstår NU ibland ;) För det är ju som du säger vi bär på magen hela tiden, så vi kommer aldrig ifrån alla tankar om ansvaret som väntar. Vilket för mig kan vara jobbigt ibland :/ Jag tänker så jäkla mycket på ALLT, vill liksom att allt ska vara perfekt och blir jag besviken och sur då de inte blir så eller när jag inte får "med känsla" från min pojkvän :P haha inte lätt vett du ;)

Blir så glad när jag ser bilderna på er och Inez, det får mig att längta ännu mer tills bebisen kommer :)

jess sa...

:) Ska ta och kolla och lösa det.

maria sa...

jadå tänker inte röka alls när lille man kommer ...gud vad eran lilla tös va skit söt :) kram

Pattie sa...

Vad söt hon är! :)

16 år och ska bli mamma! sa...

Jag ska bara ta det lungt. Niklas (min pojkvän och pappan till barnet) kommer småjobba lite i sommar antagligen, som han gör redan nu.