lördag 2 maj 2009

Badhus


Pappsen och lillan :)

Hon verkar gilla det ;)

Sim sim

Inez i barn bubbeln :)

Idag har vi varit och badat på förmiddagen, det var premiär för Inez på badhuset och att bada tillsammans med oss! Hon verkade tycka att det var riktigt okej att bada så nu vet vi att vi kan göra om det flera gånger! Lite fundersam var hon dock, men det är ju klart det, det var ju första gången. Hon har varit lite extra trött nu efter badet men det är ju ganska logiskt för det kan jag säga att jag med är!

Sen apropå ingenting så har hon börja äta så där ruskigt dåligt igen, hon äter max 60ml nu och i vanliga fall får hon 150-165ml. Vi misstänker därför att det snart är på väg en liten utvecklings spört igen! hon var nämligen lika dan för flera veckor sedan typ 1-2 veckor före allt hände liksom!!vi får se om hon "levlar upp" snart igen ;)

18 kommentarer:

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Vad härligt det såg ut o vad fin hon är lillsessan :)

Karin (Albins mamma) sa...

Ja vi hade det jättebra, ni såg ut att ha det härligt ni med, i badet ;)

Ja, Albin valde vi för att vi inte kom på nåt annat som passade för honom då han föddes.
Olov är efter både Tommy, Tommys pappa, farfar och gammelfarfar. Så Albin blev 5:e ledet där, minst :) Mikael är min pappas mellannamn, så det är från honom :)

Alexandra sa...

Va? haha hon borde ju bli glad när hon får en så snygg på mössa på huvudet :P Fast alla mina syskon har varit likadana, hatat att måsta ta på sig mössan, mycket roligare att dra av den säg ;)

Okey, ja Martin han fyllde 19 i april och jag fyller 19 i juni så vi är båda 90:or.
Vad anser du är ungt att bli föräldrar? Jag tycker att alla som blir föräldrar under 25 är unga. Innan den ålder har man ju inte hunnit med så mycket.

Jag anser ju att jag och Martin är väldigt unga. Man har inte ännu hunnit inse vad livet innebär och knappt hunnit börja ta ansvar för sig själv. Det kommer bli ett stort steg att bli förälder trots att jag är äldst av 8 barn och jag har liksom stor erfarenhet, har ju som alltid fått vara den där extra mamman. Det kommer bli spännande på många sätt :)

Karin (Albins mamma) sa...

Jaha okej, ja det är ju roligt att ha något som betyder något och har gått i släkten :)

Hur länge har ni varit tillsammans och gifta? Om jag får fråga det lite nyfiket sådär :)

Jag förstår att det måste vara jättekul. Nä vi har faktiskt inte det, bara i badkaret :) Det finns inte så mycket att välja på här, ska man bada i en bassäng här på våran by så är det ju en stor vanlig och den är så kall för att ta Albin i tycker jag...

16 år och ska bli mamma! sa...

sv: Ja, jag tycker det är helt sinnesjukt att det ska vara något "fel" på att en kille har en rosa tröja på sig eller en tjej har blått.

Samma sak gäller ju barnens leksaker, killar får alltid bilar osv. och tjejer får dockor osv., men vad spelar det för roll? Bara barnet har roligt oavsett vad han/hon leker med så är det ju bra!

Blir galen på könsuppdelningarna!

Nathalie sa...

hej! =) jag är bara på termin 1 än så länge =)

Jenny, Jens, Oliver och Isabella sa...

Ja, det är inte illa:-) Den stora stugan är till för alla, mellanstugan är till för Jens mormor och hennes gubbe Hugo, och lilla stugan är till för oss ungdommar, eller ungdom å ungdom hehe man börjar ju känna sig lite gammal.... Ja ibland kan det vara skönt att få komma bort från allt men det är mest Jens som tycker det:-) är själv ingen skogsmulle hehe. Ska fixa bilder nästa gång vi eller Jens åker dit lovar det...

Vad roligt, det ser väldigt skönt ut=). Hoppas att hennes prickar försvinner snart, ja många är ju känsliga mot klor. Hon är ju så fin, längtar massor till man kan träffa henne.
Vet inte hur Oliver reagerar har aldrig vart på badhus med honom, men ska ta med mig en kompis och Oliver dit snart, då han älskar att bada i sjön och badkaret.

Kram på er

Alexandra sa...

Jo nog tycker jag att man ska särskilja på könen när det kommer till ålder för som du säger så är ju i de flesta fall killen äldre än tjejen och är tjejen ung så är blir hon ju ung förälder medans om killen är 26 så tycker jag väl inte att han är direkt ung utan han borde vara rätt mogen ;)

Ja men visst, är man äldst av en stor syskonskara så mognar man oerhört mycket fortare och oftast mer än andra.

Vi bor hemma hos var för sig men nu 1a juni får vi äntligen får lägenhet :)
Vi har vart tsm nu i 5 månader (vi blir 6 den 15maj) så vi hade inte varit tsm länge alls innan vi fick reda på att jag gravid, det var ju inget planerat. Jag fick totalpanik och fattade ingenting alls, typ totalt blockad blev jag. Martin blev däremot överlycklig och ville ju att vi skulle behålla barnet att det var upp till mig och han skulle alltid finnas där för mig. Det var nog det som hjälpte mig att lugna ner mig och förstå och verkligen känna efter och då visste jag direkt att jag ville behålla det<3

Hur länge har ni vart tsm och var barnet planerat?

Tycker absolut inte att det är nog fel eller så när man blir gravid som väldigt ung, men däremot så skulle jag nog inte vara lika "glatt" inställd till att väldigt unga planerar att skaffa barn i en så tidig ålder, eller vad tycker du?

Karin (Albins mamma) sa...

Ja precis :)
Jaha okej, va kul! Nä men det ska man ju strunta i, det är nog bara en oskriven liten "regel" som många struntar i :)
Ja det är jättebra. Jag brukar oftast passa på att bada tillsammans med Albin i badkaret. Jag har såna problem med ryggen, så då blir det mycket lättare och bättre än att behöva stå med böjd rygg och bada han :)

Madde sa...

Vad mysigt att bada. :)
Ska ni börja på babysim?

Oki, men då förstår jag, jag tycker att det är svårt att komma ihåg dom där jäkla dropparna när han vaknar och är så jätte hungrig. Men försöker att skärpa mig verkligen. :P
Kram.

jess sa...

tackotack:)
är lite seg på att svara på kommentarer osv. men det tar sin tid. måste fråga hur gamla är ni? :)

16 år och ska bli mamma! sa...

Ja, de åkte bort. blev riktigt mycket prat om det och det blev bara för mycket. ;P

Alexandra sa...

Haha nja lätt och lätt men vissa dagar vill man ju bara kura ner sig nånstans och gömma sig från allt :P

Shit, ja alltså kommer inte ihåg kvadratmetern på den men de är en rätt stor 2:a iaf. Vi kommer rymmas bra om man säger så, så vill vi byta till en större sen så behövs det nog inte göras förens om 2 år iaf :)

Jag instämmer att man bör ha ett eget place. För när man skaffar barn så ska man ju bygga sin egna familj och det kan nog vara svårt om man bor kvar hos sin egen. Man har ju hört mycket om att det försvårar och förstör mkt för ens eget förhållande samt för barnet att bo kvar med sin egna familj.

Det är ju självklart att barnet alltid ska komma i första hand. Jag kan väl tänka mig att min pojkvän kan har "svårare" att förstå detta då han har gamla syskon och aldrig behövt liksom, hur ska man säga, ta mkt ansvar över dem så jag har måstat med mina. Mitt yngsta syskon blir 1 år nu i juli och ibland har ju hon känts som mitt eget barn. De är ungefär 2 år mellan alla mina syskon så man har ju fått hjälpa till väldigt mkt hemma för att det ska fungera och det har nog gjort att jag mognat väldigt mkt, fast jag är ändå otroligt rädd att jag inte ska klara av att bli förälder.

Du ställer bra frågor måste jag säga, sådant som jag kanske borde börja funderar över eller kanske inte bara jag utan även my boyfriend :)

Vi har väl inte planerat så mkt. Tiden har inte funnits och man är ju fortfarande i lära-känna-varandra fasen, visserligen är man väl det hela livet men i början är det ju som mest. Jag är otroligt lycklig över att Martin var så stark på sin sak om att han ville ha barnet med mig då jag fick mer panik och kände bara mitt liv förstöras och jag aldrig skulle klara detta. Men han fanns där hela tiden om att vi tsm skulle klara detta och att jag skulle bli en jättebra mamma och det var nog det som "räddade" det här barnet och det är jag helt otroligt lycklig över.

Men jag tror också att den ekonomiska biten kommer att ordna sig. Jag har kollat upp de flesta bidrag man kan få och dem tänker jag se till att jag får också. För alla pengar man kan få in är ju guldvärda. Jag skäms absolut inte över att ta hjälp av socialen m.m. vilket många av mina kompisar tycker att jag borde göra och att man är egoistisk som skaffar barn och tar hjälp av soc, de instämmer jag inte alls i, vad tycker du?
Martin har ju även (sån tur är) den inställningen om att han är mannen i familj och därmed den stora familjeförsörjare tills jag kan börja rulla in lite pengar :P

Madde sa...

Oj jag hade ingen aning om att det var så jäkla dyrt. Vi hade också planer på att gå på babysim eftersom han älskar att bada och duscha och sånt. Men då får vi nog se om det blir något jag hade aldrig trott att det var så dyrt. :/

Ja jag försöker också ha med dropparna överallt och nu har jag kommit ihåg det innan sen igårkväll och tror att det är lite bättre men han har fortfarande ont men inte lika ont. Men något jag har tänkt på är att när jag ammar honom så somnar han ibland och så sover han kanske 30-45min och sen vaknar han och vill ha mer mat ska man ge droppar då igen? Jag har inte vågat göra det känns ju som att jag häller i honom hur mycket som helst då.
Kram.

nathalie sa...

tycker de är väldigt kul, men de har lagt lite för mycket på kort tid känns de som.. är du sjuksköterska?

16 år och ska bli mamma! sa...

Jsså okej, vad roligt att du gillade dem. :) Allt är bra med mig, riktigt trött bara! Sj? :). Kram.

jess sa...

19 år:)

Nathalie sa...

Jaha okej =) vart läser du nånstans då? nej de läser vi i termin 2. Det är lite annorlunda upplägg på olika universitet, men jag tycker det är bra att ha börjat med biomedicinen, de ger en ökad förståelse till allt =) vad läser ni för kurs just nu?