lördag 2 maj 2009

Nu var det dags igen ;)

Hej på er :)

Det var ett bra tag sedan vi skrev något på bloggen och det har varit en hel del saker att göra den senaste tiden. Jag har varit upptagen att studera till tentan som var i torsdags om vissa barn sjukdomar och massor av andra sjukdomar. Ska bara tacka Lina och Malin för plugghjälpen innan provet. Nu får jag vänta och se om jag hade turen att skrapa ihop nog med poäng för att klara mig. Ibland kan man behöva tur med rättningen, enligt mig.

Nu har Inez legat i hårdträning för att klara nästa moment i hennes självständighet, nämligen att äta själv, haha ;) Hon har börjat att försöka hålla i flaskan varje gång vi matar henne och ibland klarar hon av det själv.

Jag brukar lite slarvigt säga att hon har levlat (utvecklat sig) varje gång hon gör ett framsteg. Hon kan verkligen utvecklas över natten och nästa dag kan hon något helt nytt som varken jag och Maria hade väntat oss. Hennes nuvarande level: medium bottling.

Ibland går det så fort att man är rädd att man ska vakna upp en morgon och upptäcka att hon tagit körkortet och skaffat skägg, hehe ;)

Inez har varit väldigt generös den senaste tiden med oväntade presenter, speciellt till mig. Reklamen: "plötsligt händer det!" passar så bra in här.

På Valborgs var vi bjudna till Sandra, Peter och deras son Rasmus (som var i våran ungaföräldrar grupp). En hel mysig och och trevligt kväll med dem, Julia, Micke, Lovelee, Sandra och Peter. Kan tillägga att killarna vann spelet "ombytta roller" och det gjorde vi sist också. Vissa individer påstod att våra s.k. tjejfrågor var förlätta så nästa gång ska vi spela som vårat riktiga kön och se om vi kan prestera lika bra :)

Har ni testat ombytta roller?

Måste bara visa den här bilden då Micke leker sardin i burk.

Den första Maj fyllde min bror Jonathan år och vi var hos mina föräldrar och åt grillspett, mm.

Min bror Patrik och Inez gudfar. Vissa påstår att han är väldigt lik mig (typ tvilling) men enligt mig så är vi inte speciellt lika. Vad tycker ni?

Mina två söt nosar, pappas älsklingar.

Mina två yngre bröder, Simon till vänster och Jonathan till höger.

6 kommentarer:

Alexandra sa...

Haha, liite kanske :P haha nä men ja vet inte, alltså för mig spelar det liksom ingen roll om det blir en prinsessa eller en prins ^^

Nej ingen sådan vadslagning har vi haft, vi vet ju som inte ens när barnet blev till :S så vå har väl mer en "sådan" vadslagning, När hände det? :P

Måste bara få tilläga att er lilla tjej är helt otroligt söt, vill också ha en sådan där hello kitty mössa om de blir en liten tjej :)

Måste få fråga... Hur gamla är ni?

Jenny, Jens, Oliver och Isabella sa...

Den ligger ca 1,5 mil rätt ut i skogen vid ett ställe som heter öjesjön brukar uttalas "ösjön" Där har vi 3st stugor=) en stor, en mellan och en liten. Det är bara några meter ner till själva sjön där vi har båten=). Men hemmifrån oss så har vi ca 4 mil dit. Ska fixa kort nästa gång vi åker dit och lägga ut på vår blogg.

Allt bra med er annars då?

Karin (Albins mamma) sa...

Tack! :)

Ja visst var dom, dom sov så gött :)

Våran lilla gubbe ska heta Albin Olov Mikael :)

Madde sa...

Vilka fina bilder. :)

Ja vi hoppas också att det ska hjälpa med massage får se om vi ska gå första gången på torsdag.
Vi har använt miniform sen i onsdags och det står ju att om det inte funkar inom 2-3 dagar så ska man kontakta läkare så ska ev göra det på måndag tänkte jag.
Ja jag har nog faktiskt slarvat lite eller han har fått vid varje måltid men ibland när han vaknar så är han jätte hungrig och då är det lättare att ge honom lite mat och sen dropparna, men nu från igårkväll så har jag varit noga med att ge innan maten så vi får se om det funkar bättre. :)
Kram.

Em, 15 år och gravid med tvillingar. sa...

Ja det gör jag :)

Josie sa...

Ja, det har jag gjort. ;) Om du också vill bli intervjuad är det bara att maila mig. :)

Josie@live.se