måndag 11 maj 2009

Jag blir tokig och update

Har nu följt en gravid blogg där många ger råd om allt möjligt men det värsta jag har läst hittils är då medicinsk okunniga personer ger råd till en gravid kvinna att ta Ibuprofen. Denna substans som finns i tabletterna Ipren och Ibuprofen.

Står följande på FASS.SE : Intag av Ipren ska undvikas av kvinnor som försöker bli eller är gravida. Behandling under någon del av graviditeten ska endast ske efter läkares ordination.

Och nu till något helt annat. Idag har vi tagit det lugnt och umgåtts med varandra och Inez har bevisat hur mycket hon kan prata/skrika, haha. Sen har vi upptäckt att Inez blir helt fascinerad av min helikopter (när hon sitter i bärselen, bilder kommer senare. Vi har lånat mormor och morfars digitalkamera så vi kan ta några snyggare bilder på Inez. Vi har alltmer funderat på skaffa en egen då våra mobilkameror inte håller måttet enligt oss.

Rekommendera gärna någon digitalkamera som är bra, känner mig lite vilsen i den världen :)

3 kommentarer:

Alexandra sa...

Hejsan igen :)

Jo allt är bra med min syster nu men jag mår illa av tanken att hon höll på att dö. Det var fruktansvärt jobbigt att gå hemma och vänta på att dom skulle ringa och säga att hon hade vaknat igen. Hon åkte in strax innan halv tolv och vaknade inte förens 9 morgonen efter.

Jo jag bor i Norrlands skogar ;) Rättare sagt 7 mil ovanför Vilhelmina.

Jo vi måste betala elen också, och sådan tur var har vi ju min mormor och morfar i vilhelmina samt hans föräldrar så det kommer nog bli att man passar på att ta med sig tvätt dit och tvättar. Vet att min mormor och morfar ställer upp direkt med sin tvättmaskin ;)

Har inte hunnit kolla introduktionsfilmen än men jag ska göra det så fort tiden finns :)

Haha, jag pratade med Martin om det där med samboavtalet och han skulle fundera lite på det. Sedan så säger till mig: - Men du, varför ska vi skriva något sådant där när jag vill leva resten av mitt liv med dig och att du en dag kanske vill bli min fru?

Jag tror jag får förklara det där lite bättre för honom haha, men det var ju gulligt ändå av honom :P

Jag kan tips om samma digitalkamera som jag använder. Tror det finns nått inlägg om hur den ser ut på bloggen. Det är iaf en Samsung L310W med 13,6 megapixlar. Funkar super!! Den var inte så dyr heller ,kommer inte riktigt ihåg, men tror jag köpte mitt paket med kamera,kamera fodral och 4 GB's minneskort för runt 2000,-

Madde sa...

Nu har jag varit och tjatat till mig en sån nässpray, Syntocinon heter den. Man kan även ta den mot mjölkstockning för att den stimulerar och "tömmer" kötlarna typ. :)

Knölen visste hon inte vad det kan vara, hon trodde iaf inte att det var bröstcancer som den var nu, mer en talgknöl eller något sånt. Så vi får se vad som händer hon sa att vi skulle avvakta iaf.

Angående ditt inlägg, så absolut okunniga människor kommer man aldrig ifrån tyvärr.

maria sa...

man skall aldrig underskatta dom små plötsligt en dag så e dom uppe och springer hehehe :P....ja de gjorde hon faktis hon va bf till 30/9 men föddes efter 00 så allt sattes igång den den 30 men alla trodde att jag skulle över tiden då jag va så pigg och måddde bra intill de sista kram