måndag 11 maj 2009

Rädda mammorna

Röda korset har startat igång ett blogguppror för att samla in pengar till mammor i utsatta krigsländer.

Fakta om kvinnor i krig:

"Just nu pågår krig och väpnade konflikter på ett trettiotal olika platser i världen. Varje dag våldtas, stympas och dödas kvinnor i krigs- och konfliktområden. I dagens krig och konflikter används sexualiserat våld medvetet som vapen. Våldtagna kvinnor och flickor riskerar, förutom skador, oönskade graviditeter och förnedring. De riskerar även att förskjutas från sin familj och sin by. Röda Korsets närvaro minskar risken för övergrepp. Röda Korsets Rädda Mammorna-kampanj inbringar pengar till arbetet för att skydda kvinnor och deras familjer."


Så var med och lämna ett bidrag du också. Pengarna som samlas in via blogguppropet går oavkortat till röda korset och deras insamling Rädda mammorna.

7 kommentarer:

Karin (Albins mamma) sa...

Mmm visst, det är hemskt. Nä det är det inte, men cola är ju dessvärre tyvärr gott..

menajo sa...

Hehe jasså det vill du? :) Allt bra idag då?

16 år och ska bli mamma! sa...

Jao, det är lite kvar. Men inte så mycket faktiskt. ;D.

menajo sa...

hehe okej men det e ju bra det =)

Madde sa...

Hehe ja det är verkligen sant men jag har fortfarande inte kommit på vad det var jag skulle göra idag. :P Hehe. ;)

Ja gudföräldrar är verkligen svårt, det jag tycker är svårast är personer som jag kunde tänka mig innan jag blev gravid kan jag absolut inte tänka mig att ha nu. Folk förändras så jäkla mycket och dom flesta skiter helt enkelt i att höra av sig när man är gravid eller fått barn.

Ja absolut det var jätte skönt men hoppas att det är det iaf så det inte kommer något annat skit sen när jag ändå har varit och kollat upp det.

maria sa...

nej de hade vi faktis inte hade varit kul egentligen men enligt läkaren så kommer han tidigare eller så envisas han men att stanna inne längre en bf så vi hoppas på de bästa liksom

Alexandra sa...

Men de finns ju knappt något annat än skog här uppe :P iaf här i inlandet haha, utan internet så skulle vi nog fortfarande blicka storögt åt en dammsugare :P

Nä de finns ju tusen olika kameror vars finesser är bättre än andra så tillslut blir man ju tokig och vet lika lite som man gjorde ifrån början :S

Du jobbar heltid och din fru är mammaledig eller hur gör ni/har gjort?