onsdag 27 maj 2009

Nu kommer det en till :)

Nu har vi beställt efter en nya bärsele till Inez, den gamla Babybjörn var så himla obekväm att ha på sig. Vi funderade först på en Babybjörn Active men valde en ergonomisk Manduca petrol istället.


Användningstiden är lång utan att tumma på ergonomin, varken för den som bär eller för barnet. Från nyfödd (3,5 kg) kan man bära barnet i den inbyggda insatsen, eller ”sitsförminskaren”. Från ca mellan 3 och 5 månader kan man bära barnet ”vanligt” i den och ända upp till 20 kg.

Manducan är också mycket anpassningsbar vilket gör den unik. Dels för den som bär och dels för barnet. Till skillnad från många andra bärselar passar Manducan för både mycket korta och smala personer, men också för långa och kraftiga personer vilket gör att den kan användas av alla som bär barnet. En annan finess är att den kan bäras antingen som en ryggsäck med axelbanden och en tvärgående rem mellan dem (omvänd ryggsäck vid magbärade). eller med axelbanden i kors (kors i ryggen då man bär på mage). Med ryggförlängaren kan man anpassa höjden efter barnets längd, behov av stöd och ”personlighet”. Vissa barn rör sig mer och vill luta sig bakåt, då kan det vara skönt med ett högre ryggstöd.

Användningstid Från nyfödd (ca 3,5 kg) och upp till 20 kg. Inga tillbehör krävs.
Positioner Mage mot mage, på rygg eller på höft.

Till er läsare: har ni någon bärsele?

11 kommentarer:

maria sa...

just nu inget spec faktis min förslossning har halvt satts igång så nu e det bara att vänta på något skall hända fick åka in igår och då va jag öppen 1 cm så fick åka hem ...enligt läkarna kunde de ta timmar dagar eller till och med veckor så nu e det bara att vänta och så länge inget vatten har gått så finns det inte mycket dom kan göra ...själva då kram

Karin (Albins mamma) sa...

Ja det är jättekul :) Han sa pappa först. Eller sa och sa vet jag inte om man kan säga utan det kom väl bara ur munnen. Det blev som "Paapappaappaa" typ :)

Den där bärselen verkar ju super!

Agnieszka sa...

vi har en gammal babybjörn som vi har lånat av ett par bekanta. Dock så använder vi den inte så ofta.

Jo NovaStar-kläder är sååå snygga och så är jeansen väldigt hållbara så det blev bara så att dottern fick massa NS kläder när hon var mindre för dem var bra på alla sett och vis + att dem var/är snygga.

Sen är det ju lite roligt att dottern heter Nova oxå!

kram

Malin Lj sa...

Tack så mycket:) Jag och magen mår bara bra! Det sparkar och lever om där inne, så mysigt:) Vilken söt liten dotter ni har! Kram Malin

Hanna o Elliot sa...

Jo vi har både jeans och hoodtröja och hittils har jag inget negativt att säga om de! :) så fina och bra kläder tycker jag!

Madde sa...

Jag tror att en tjej från min ungamammagrupp har en sån där faktiskt och hon tycker att den är super det enda är att man kan ju inte få i barnet själv när de ska sitta på ryggen så då behöver man hjälp. :)

Vi har bärsele Babybjörn Active. :)

Sv. Hm jag vet inte det är nog säkert lätt om man hittar rätt person, min sambo brukar ALLTID glömma ladda sin telefon innan han ska festa så han brukar ofta låna på natten när han är på g hem för att ringa till mig å säga det. :P
Just idag och nu är det skit här, migrän, ev mjölkstockning, feber och en skrikande unge så är rätt tufft. Hur är det med er? :)

jess sa...

han kan mycket ändå. Han rullar rul´nt som bara den. Greppar aktivt osvosv! Man är så stolt över dom.

maria sa...

oh den bärselen verka vara så skön vad fick ni betala för den och vårt kan man beställa den från både jag och mannen har lite små problem med ryggen ...ok jag för jag har jo burit dom här små liven jag har bara överbelastad sin rygg så hade varit skön med en ordentlig bärsele som man inte dödar ryggen kram

Alexandra sa...

Vi ska flytta in på Vilhelmina :) Äntligen så blir vi sambos och får börja göra iordning vårt hem! Lägenheten ligger typ vid ett skogsbryn och är lite avsides så det känns perfekt att bo där nu när man ska ha barn och kanske inte vill bo precis i centrum av samhället. Fast det är ju bara några 100m till centrum också så det känns perfekt :)

Vad kostar den där bärselen ni har köpt? Jag ska ju få ta min mammas nya baby björn sele, har ju använt den ett tag på min lillasyster och jag tycker inte att den är såå bra mot ryggen, så jag funderar på att kanske köpa en annan om man hittar någon som inte är för dyr.

Marija sa...

Den ser ju ut att vara jättebra! vi hade en babybjörn när vår lilla dotter var lite yngra, men tycker faktiskt att den var ganska värdelös. Vi fick ont i ryggen av den.

Sandrah sa...

bärsjal har jag =)