lördag 23 maj 2009

Mjölk!

Jaha nu är ner trappningen av mjölkningen som gått som över, har ju ett väldigt bra tag pumpat 3 gånger om dagen och för 1.5 veckor sedan gick jag ner till 2 gånger och för 2 dagar sedan gick jag ner till en gång och de vänstra bröstet var "slut" redan i går kväll och nu verkar även de andra vara "slut" måste säga att det är skönt men också ruggigt jobbigt, dels för sorgen att det aldrig har fungerat så man kännt sig nöjd, dels för att jag vet att de är fortfarande det bästa för lillan och för att man i flera månader har haft sina bröst i högsta hugg med att amma och senare pumpa! det blir som tungt och lite av en ångest separation att det lixom är över och inte kommer igen, åtminsåne inte för ett tag framöver!! Men nu skall pumpen återställas till sjukhuset :( jaja det kommer nog fler gånger då man får ta en revange ,)

5 kommentarer:

maria sa...

nej faktis inte han flyttade hit när han va 5år med sin familj ...jag fluttade hit med min familj så vi träffades här ....gud saknar den tiden då mickaela va så liten nu är det en massa mamma akta kan själv här hemma :( min flicka börja bli stor så njut av inez så länge ni kan :)eller rättare sakt så länge hon vill att ni skall hjälpa henne kram

Caroline sa...

det är för alla gymnasie-skolor i Kungsbacka, ca 1000 elever kanske :)

Eva sa...

Jag vet inte hur det känns det där med att sluta amma, eftersom jag inte ammade grabbarna, men jag kan tänka mig att det blir en liten seperation.
Min mjölk försvann efter en vecka, men redan på BB sa jag att jag ville börja med flaska plus amma. Just för att jag visste att jag skulle bli ensam med dom.

Med denna gång får vi se hur det går =)


Svar: Dom trodde mig inte alls första gången då jag berättade att dom skulle få syskon, men det var rätt tidigt för jag har mått illa 24/7 från vecka 4 till nu, så dom undrade varför jag kräktes och hade mig, så då berättade jag men dom trodde mig inte, hehe.
Sen när det gått en tid och dom fick se att magen växte, då trodde dom. Dom har väl inte sagt så mycket mer än att dom hoppas på att det ska bli en lillebror och dom frågade om den kommer tycka om dom. =)

Kommer mer frågor med tiden tror jag! Frågor som hur kom den in i din mage, hur kommer den ut, har börjat komma så man vet inte rikigt hur man ska svara alla gånger, hehehe...

Eva

Johanna sa...

hoppas ni hade en trevlig dag/kväll igår och att ni får det idag också :)
M det känns konstigt och små jobbigt så där till en början men det släpper allt eftersom :)

Karin (Albins mamma) sa...

Ja precis, bland annat.. Och så blir det ju ännu jobbigare för föräldrarna ju mindre dom är, om dom kryper och går tidigt. Det blir ännu mera koll och jaga än annars tror jag :)