torsdag 4 juni 2009

Queer

Är det ägget och spermien som är våra föräldrar? var en liten fråga som stod i boken Queer kidz! Mitt svar är tydligt NEJ! föräldrarollen sitter inte i könsorganet. Jag är absolut för att homosexuella ska få skaffa barn, både inseminera och adoptera. Det viktiga är att ha minst en förälder som älskar än och sätter än i första han och har man TVÅ så är det ännu mer positivt och det spelar ingen roll om det är två av samma kön!

Om barnen kommer få det svårt som många hävdar så beror det ju inte på att den har föräldrar av samma kön utan hur vi runtom i samhället uppfostrar våra barn med vise versa fördomar! Barnet kommer aldrig må dåligt för att de inte har en manlig eller kvinnlig super nära förebild utan det den i så fall kommer må dåligt över är hur samhället kommer att vara mot dessa barn! Så uppfostra inte dina barn med sådana fördomar så kommer alla kunna leva gott :)

Ofta säger föräldrar följande -jag tänker inte sätta på min pojke tjej kläder för jag vill inte att han ska bli mobbad!!!!! OCH varför blir han det, jo för att man just gör så, man sätter stämpeln att du SKA bli mobbad om du sätter på dig de kläderna etc OM ingen skulle göra så så skulle det inte vara så att man blev mobbad! PUNKT SLUT

3 kommentarer:

Pattie&Patte, blivande unga föräldrar sa...

nej det är ju inte lång kvar nu, vi längtar som bara den ! :)

Anonym sa...

Men får jag fråga varför inte du klär din flicka i kill kläder? och jag lovar att när du får en pojke nån gång ska jag skicka en rosa klänning till dig som jag förväntar mig att han ska ha på sig?!!

När dom är små,spädbarn,vill man ju som ha blått till killar och rosa till tjejer,man ser ju inte vad det är för kön annars? Det är ju faktiskt ganska kul ifall nån skulle se min bebis och säga : åå vilken fin Flicka / Pojke , Därför klär man dom i blått eller rosa, inte för att sätta dom i olika roller.

jess sa...

den kostar 5000:- :)
duktig dotter nu har :)