tisdag 23 juni 2009

Håll i haten, jag trillar av stolen!

Jisses vad dyrt det är med komjölksprotein fria ersättningar. Har sitter vi och förbereder oss för att Inez troligen kommer vara mjölkallergisk och på måndag har vi läkaren och hon/han kommer troligen vilja att vi skall prova under en viss tid, typ en månad! En liten jäkla burk kosta (håll i er) 200-250 kr, svajnigt dyrt med andra ord! Det går 10 burkar på en månad. Hoppas verkligen det går på recept så man får det billigare annars så kommer vi verkligen INTE ha råd, det blir ju ruskigt synd om Inez då!

5 kommentarer:

Jenny, Jens, Oliver och Isabella sa...

Åh, det va nog det jävligaste jag läst på länge. Hur kan de ha så hutlösa priser. Om hon är mjölkalergiker, kan hon ha fått det från mig såvida inte du eller Jonas är det. När jag va I samma ålder som inez( lite större kanske) Så bodde jag på lassa i några månader pga att jag bara kräktes upp maten jämt. Det visade sig att jag va laktosintolerant, Men har nästan vuxit ifrån det helt nu. Får fortfarande magknip emellanåt men är mer å mer sällsynt:-)....

Hoppas att det löser sig för er med Inez, Ha en bra dag
Kram kram

Jenny, Jens, Oliver och Isabella sa...

Ja, det finns ju en del allergier på vår sida. Lukas har jag ingen riktig koll på, Ja du märkte ju hur mitt ex till idiot bar sig åt mot mig. Sedan dess har jag tyvärr inte haft någon kontakt alls med Lukas. Det jag vet är att han iaf förut har käkat lavenemang pga stopp i tarmarna, hur det är nu vet jag inte.

Oliver har haft något problem med sin mage, så han fick någon sorts medicin som gör att han blir lösare (minns inte vad den hette). Nu är han hård i gen och gnäller över magont. Jag tror att det beror på gluten allergi eller mjölk. Men de slöa läkarna vill inte göra något sådant test på honom, varför vet jag inte. De bara säger att vi ska avvakta.

Det gjorde ett test mot all sorts allergi på honom förra hösten och det visade inget, men jag vill att det ska göra ett nytt test på honom som är speciellt till laktos å gluten. Så vi får väl se, tänker inte ge upp allt för lätt....

Madde sa...

Fy fan vad dyrt!!

Haha behöver jag en säga att Henric inte tyckte att jag skulle ge honom en tyst dammsugare? ;)

Madde sa...

Hehe smart av mig att komma på att jag inte har svarat på en annan kommentar och så går jag in och skriver först och sen in i min egen och så var det en till kommentar. :P

Jodå här är det bara bra faktiskt. William är mycket gladare och skrattar mer nu än innan.
Hur är det med er?

Patricia&Patrik,två unga blivande föräldrar sa...

fy satan vad dyrt! och jag som tycker att killens laktosfria grejor är dyra..men det är ju ingenting gem fört med det där, det är ju rena rama rånet ! :P