söndag 7 juni 2009

Europa valet

Idag ska jag och Maria fara och rösta i Europa valet. Att rösta ser jag som en demokratisk skyldighet för att minska risken att extrem partier med radikala åsikter ska lyckas ta sig med i Europaparlamentet. Vi ska vara glada att vi har rösträtt och kan påverka med vår röst, det ju inte lång tid att gå och rösta och jag gissar att valförrättarna inte bits hellre ;) hehe

*GÅ OCH RÖSTA*.

Senare så ska vi fara med mina små bröder och fiska i ett gammalt kalkbrott (strå) utanför Sandfors. Hoppas att vi lyckas få upp någon regnbåge, alltid lika roligt med kampen innan de ger upp.

2 kommentarer:

Jeanette - 20 år och gravid sa...

Jag är inte utbildad som något speciellt, men jag har jobbat upp mig inom förskoleverksamheten och jobbar på ett dagis :) Men är för tillfället mammaledig då :D Bara längtar tills bebisen kommer.

Har inte gjort så mycket under helgen faktiskt. Mest bara tagit det lugnt och vilat och så :D

Madde sa...

Hehe det är bra, ja jag tycker att man ska rösta annars kan man inte klaga efteråt på sånt som är dåligt. ;)

Oki njae så tycker inte jag att det var, man fick trycka lite men jag trodde att det skulle vara värre ut efter vad jag har hört från andra.

Haha ja absolut spelar storleken roll. :P Störst går först, roligare att köra större lastbilar.
Hehe aa absolut, jag har ju också en del kontakter eftersom jag har varit med pappa, och dom flesta vet att jag vill starta eget sen någon gång i framtiden.

Hehe oki, kul. Svärisarna funderar på att skaffa husvagn eller husbil så då kan vi låna deras vilket är nice. Slipper vi skaffa det själva. ;)

Ja men absolut är det bra att man har olika intressen och sånt och då även inom sitt yrkesval.

Hehe ja visst ska det bli intressant men undrar vad man kommer att tycka. :P