fredag 4 september 2009

Kvinnoförakt

Läst idag på aftonbladet om det bedrövliga och otidenliga uttalandet från Esko Kiesi. Han gjorde bland annat följande kommentarer:

”Viktigast på bilen är fjädringen och däcken. Viktigast på kvinnan är vrister och skor. Man kan säga att alla egenskaper på bilen också finns hos kvinnan. Jag behöver kvinnan till det hon är skapt för, att behaga mannen och vara eftertraktad. När kvinnan vägrar städa eller stryka mina skjortor är det ett tecken på att förhållandet börjar ta slut.”

”Kvinnor är sämre chefer än män för att de blandar in känslor i sammanhang där de inte hör hemma. Kvinnan klarar allt utan mannens hjälp, förutom när det gäller teknik och fysik. Jag kan inte förlåta en kvinna som självförvållat blir fet.”

Jag har vissa problem att förstå hur någon kan värdera och beatraka det motsatta könet så lågt. I vilken värld lever han i?

4 kommentarer:

Cecilia sa...

hej kul att du är med och tävlar ;P
Love Cec

Anonym sa...

Ny tävling på min blogg :) Kram

http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html

Sara sa...

Men herregud?!?! Att det ens finns folk som törs säga så nu för tiden!

Sara sa...

sv: Näe inte direkt, men jag är Glasmästare, så jag jobbar med bara killar(gubbar) Så jag får höra en del