måndag 28 september 2009

Domarutbildning

Det var ju ett bra tag sedan jag skrev något här på bloggen men det bästa av allt är jag itne har något dåligt bloggsamvete för det. Jag har typ haft lite bloggtorka och inte vetat vad jag ska skriva men det är inte hela sanningen. Det har nämligen varit en hel del att göra på den senaste tiden. Har nämligen tenta i ledarskap nu på tosdag så en hel del tid har gått åt att förberade sig inför tentan. Sen så har jag ju träning själv + är tränare till barn 6-8 år och det blir en hel del timmar per vecka som går åt till träning. Sen vill man ju alltid försöka spendera så mycket som möjligt av den återstående tiden med sin familj.

I helgen var jag dessutom ner till Sundsvall på en Poomsae (rörelsemönster) domarutbildning med Rahel (6:e svarta bältet) och ett seminarium med Ji-Pyo Lim (6:e svarta bältet). Vi for iväg tidigt på lördagsmorgonen och man var ju jätte pigg, NOT. Dessutom är det ju inte så skoj att köra/åkta bil i ca 4 timmar ner till Sundsvall en varm lördagsmorgon. Väl frame så fick vi leta ett tag innan vid hittade fram till Sidsjö Hotell och konferance men lyckades til slut. Det roligaste var att direkt vi kom dit så mötes vi av anblicken av en byggnad som lika gärna kunnat varit hämtade från något koncentrationsläger från 2:a världskriget. Efter första utbildningsdagen skulle vi checka in på Hotellet eller det var ett ombyggt före detta dårhuset. När man gick in i rummen kunde man verkligen föreställa sig hur någon psykpatient hade legat där fast spänd och skrikit lungorna av sig. Det värsta var nog den långa kulverten som löpte genom alla byggnader - rikigt spooky måste jag säga. Lördagskvällen avslutades med att vi gick ut och tog oss en bit mat på Café Viktoria (nåt i den stilen). Söndagen började med teoretiska utbildning i alla regler kring Poomsaen och tävlingsformen. Följdes senare upp med ett tekniskt seminarium där vi gick igenom alla mönster och tekniska svårigheter. Gissa om det var mycket man måste ändra på och finslippa. Nu blir det att TRÄNA, TRÄNA och TRÄNA inför min första tävling nu på lördag här i skellefteå (Norrlandscupen 1). Sist på dagen så fick vi träna på att göra bedömingar på olika tävlandes mönster och betygsätta utförandet.

Inga kommentarer: