söndag 27 september 2009

Hanna

Hanna sa...

Jag tycker att alla ska få tycka vad dom vill,och om du påstår att du också tycker det kan du ju läsa ditt förra inlägg där det står klart & tydligt att du tycker det&det är oansvarligt och ansvarslöst.Och att man är tapig osv..Visst ,du får tycka vad du vill,men varför trycka ner föräldrar på det viset? Du kan väl prata med någon som tycker som du istället.


Jag diskussiterar väl det med vem jag vill? om man bara diskussiterar med de som tycker lika så blir det ju ingen diskussion i längden, ellerhur? Mina åsikter är att det är OANSVARIGT och det tycker jag absolut att det är och jag tycker även att det är mäckta märkligt om man inte tycker det.. Då skulle jag vilja veta hur man som förälder resonerar när man låter sitt bar tex spela GTA. Sen undrar jag hur du menar "trycker ned"?? jag tycker det ingår i en bra föräldrar roll att kunna sätta gränser mm.. barn övar genom lek och fantasi, så då undrar jag om dessa föräldrar låter sina barn gå ut i värkligheten och bete sig som i spelet? konstigt vore ju annars eftersom leken lär. Jag har precis samma åsikt vad det gäller vapen mm, de som är förbjudet i värkliga livet skall man inte öva på i leken heller!

Dessutom hadlade förra inlägget främs om att inte kuna/våga stå för sina åsikter!

1 kommentar:

Hanna sa...

Ja,jag kommer definitivt låta mina barn leka med låtsas svärd och vapen.absolut!!!Spela olika spel ska dom också få göra..

''bra föräldrarroll'' säger du, det är inget rollspel du spelar som förälder,du måste vara äkta!!

sen när blev då så expert på barn osv?gått BF? Kan slå vad om att det inte ens är 90 procent som tycker som du.Du är bara en mängden som ska försöka rädda världen.haha ironniskt.