torsdag 30 juli 2009

Stackars liten

Idag har Inez nästan spytt lika mycket som innan vi började med mjölkfritt, hon började redan igår med att spy jätte mycket. Vi började då fundera om hon kanske fått i sig något och i föregår gav jag henne köttbullar som visade sig innehålla mjölk! FY FY på mig, måste bli mer noggrann, fast å andra sidan så vet jag inte hur länge reaktionen kan hålla i sig, hon åt även en barnmat som vi såg innehöll spår av ägg både igår och idag och den matburken blev hon alldeles prickig runt munnen av! det var köttfärssås hon fick och den innehåller ju även tomat fast hon har ätit andra barnmatar med tomat och hemma gjort köttfärssås utan reaktion! undra vad det kan vara! kanske skall tillägga att hon har massor eksem på armarna idag trotts att vi smörjer cortisonet varannan dag!

Sen en annan otäck grej som hände i går och i föregår var när hon sov sin middagslur så fick hon en apne, och det lät precis som hon fick en kallsup, detta har aldrig hänt förut! med andra ord så slog något igen för henne i andnings vägarna.

pratade även med mammas granne och hon frågade direkt typ är hon förkyld, sen när jag svarde nej och berättade att hon alltid låter så då svarade hon jaha hon har astma! så det är inte bara vi som tror hon har det!

BVC skulle i alla falll ringa till barnmottagningen och försöka skynda på tiden som vi fick 18 augusti! Jonas ringde nämligen dit angående andnings grejset under sömnen sen även hur vi skall göra med mjölken och om vi kunde få Althera utskrivet!

4 kommentarer:

Karin (Albins mamma) sa...

Ja usch, man vill som sagt inte ens tänka på dom. Blir galen!

Det var ett tag sen jag var in här känns det som. Är lillan allergisk mot mjölk?

denice sa...

nej det tycker inte jag heller.. vet inte riktigt vad som spökar..
har ingen lust att lägga mig på ett sjukhus, få ärr på magen och vara ifrån Hampus..

Ida sa...

Hej! Nu har jag inte tid att skriva så jättelångt så om du svarar så fortsätter jag på våran diskussion senare =P

Vi fick iallafall träffa både läkare och sköterska på barn, läkaren skrev ut profylac åt oss ännu längre och bad oss ha tålamod för hon trodde han hade en komjölksallergi. Sen ska vi på pricktest på tisdag och även till en barnpsykolog vid senare tillfälle! Så dom tog oss på ordentligt allvar, och jag minns inte vad kvinnan hette men hon var utländsk och riktigt sympatisk.

denice sa...

nej det är det inte, men magen gör inte ont just nu, nu harjag haft yrsel och mått illa hela natten... Har tid hos doktorn i eftermiddag...