fredag 24 juli 2009

piss potta

Gaaaaaaaaaaahhhhhhhhhw!

I helgen hade vi sedan länge planerat att åka till Luleå för att shoppa, men nu har vi inga pengar, eftersom Jonas alltid får för sig att han har utbetalning den 25 men i själva verket är det den 27 och det blir på måndag!!! Sen när jag upptäckte att han inte skulle fått sina pengar förens på måndag så tänkte vi, men jag kommer ju få mina 4000 i alla fall men, jag har ju inte utbetalning förens den 26 som är på en söndag och försäkringskassan går efter en egen regel att om utbetalningsdagen är en söndag betalas det ut på måndagen och är utbetalningsdagen en lördag betalas det ut på fredag! så nu har vi bara ett par tusen och det kommer vi INTE långt med! att jag alltid skall bli straffad, eller vad man ska säga, jag har "tjatat" typ hur länge som helst på att vi skall åka och nu skiter sig allt! blir såååå arg att saker och ting aldrig kan bli som man vill och att Jonas alltid har sina egna planer som aldrig fungerar! vi kunde åkt då jag gav det på förslag för mycket länge sedan, men nej då skulle det inte passa herren! så hur gör man nu JO man får stanna hemma i stället och det är ju jätte roligt eftersom det är det vi alltid gör dagar i ända!

1 kommentar:

HannahSthlm sa...

Vad kul att du deltog i min makeuptävling från H&M.
Sändag den 26 Juli klockan 10.00 kommer vinnarna finnas på min blogg.

Check it out!:)

Kram