onsdag 8 juli 2009

mjölkfri

Idag är första dagen Inez fått vara helt mjölkfri, hittade äntligen en gröt hon gillade (sempers mjölkfria ris gröt med banan) så i morse fick hon gröt till frukost, senare åt hon en halv liten burk barnmat till lunch, till "mellis" fick hon tunn utspädd gröt i flaska, till middag en halv liten burk mat och en halv liten burk katrinplommon (mot den hårda magen) och nu alldeles nyss så fick hon utspädd gröt i flaska, inte lika utspädd som förut idag, då vi åkte till coop och handlade en napp till nappflaskan med ett x, så hon kan ha den rätt så tjock nu.

bara possetivt än så länge, hon älskar banan gröten och har inga problem att äta den eller dricka den (går lite lättare att dricka) maten fungerade över förväntat också! så jag är nöjd även om det optimala inte är att ge utspädd gröt men vad gör man medan man väntar på enagos mjölkfria välling då lillan vägrar nutramegen och profylac.

för Inez del så har hon inte kräckat en enda gång förutom ett litet undantag efter middagen då jag la henne på magen men det var mycket mycket lite som kom upp! hon har varit lugnare idag också har "bara" haft ett jätte gnäll utbrott hos Rasmus men kvällen hemma har varit jätte härlig, hon har lekt och varit glad, hon slocknade för natten i min famn framför dator i väntan på att dra ut tiden till 20.00 så hon kunde få sin gröt/välling.

måste ju vara kosten? om eksemen kommer bli bättre nu också så är jag ganska så övertygad! eller är det kanske för att hon blir 6 månader idag?? hehehe nej det tror jag inte spelar så stor roll. kommer nog nå bilder senare.

5 kommentarer:

Jennie sa...

Intressant , en dubbelgångare ? :) Henne skulle jag vilja se ! :)

sofia - 19 & gravid sa...

Okej, jag tror det beror lite på vart man bor också. Vi bor i ett samhälle utanför Göteborg och här känner man eller känner till vem varenda kotte är (lite överdrivet), men det är inga av våra vänner som ens funderar på barn. Vi ska på ungföräldraträffar till hösten tänkte vi, kanske träffar vi lite likasinnade där?! =)

denice sa...

sv: Vad trevligt,hoppas du fortsätter läsa och kommentera=)

Jennie sa...

Det skulel vara jättecoolt , är hon lik mig till utseendet då ?
Du får smygfota henne !:)

Love 19 år och på smällen sa...

Hej!

Guuud va fint Seth var..jag kände för det direkt när jag såg din kommentar... ska absolut in på min favvo lista :) Thank you :)

Kramar Love