tisdag 28 juli 2009

slutet på Juli!

Hej! Nu har lillan somnat och jag hade tänkt skriva lite på bloggen.

Idag fick Inez för första gången äta den maten jag åt samtidigt med mig, med undantag för att hon hade ärtor och havre grädde i sin mat + att hennes mat var mixad ;), det gick bra och hon åt upp nästan allt, första tuggan var väl dock lite si och så!

vi har även lekt en del i kväll och Inez börjar nu bli riktigt duktig på att åla, jag som trodde hon skulle lära sig allt förutom att åla, hon var ju nämligen på väg att rumpahasa men hon la ner det ganska snabbt! sen är hon verkligen klåfingrig, hon skall ha allt som kommer i sikte, så när hon är i gåstolen brukar hon ha rivigt ner typ allt (kläder som legat på soffkanten, tv dosorna, soffiltarna, saker som varit på skrivbordet och sist men inte minst kraschat sönder lampan bakom soffan) det är bra att hon får upptäcka men snart måste vi nog begränsa henne så hon inte blir ett monster!

sen nu i kväll blev det bad för Inez, vilket hon alltid uppskattar, hon har slutat sitta i badhjälpen nu, nu sitter hon själv i baljan och skvittrar (baljan har även fått byta blats från den ergonomiska platsen på tvättmaskinen till golvet inne i duschen) Idag höll hon på att försöka ställa sig i badet hela tiden men det gick väl inte så jätte bra direkt, eftersom hon flyter ganska så bra, när hon hade tryckt upp sig på kanten så pass mycket att hon stod på knä flöt som benen bak och strax där efter tappa hon gräpper så mamma fick rädda henne, men hon gav inte upp sådär höll hon på i över 20 minuter! vid ett tillfälle kom hon upp på huk men inte längre än så! synd att hon inte kan bada så ofta på grund av hennes hud :( för jag tror hon skulle uppskatta det, men man ser direkt att huden blir sämre fast vi badar max en gång i veckan med massa olja i!

Jag har sätt att hon även på golvet har en dragningskraft till att vilja ställa sig nu, men hon är inte alltid nära något att ställa sig mot då hon sitter och när hon ålar blir det för högt upp men när hon börjar krypa dröjer det inte många dagar till hon kommer ställa sig mot något kan jag lova!

Sen kan jag berätta att Inez 4:e tand har ploppat upp nu :) tre nere och en uppe :)..

Igår var även jag på stan för mig själv, jag klippte mig och köpte en snygg jacka, nu funderar jag bara på OM jag skall färga håret, vill gärna ha min ordinarie färg men det tar sådan attans tid att allt skall ha växt ut från förra färjningen (över ett år sedan).

I nästa inlägg kommer bilder!

Inga kommentarer: