fredag 10 juli 2009

Skit i BVC

Tycker att BVC typ är det sämsta stället man kan gå till, de ända det gör är att typ kolla gram och cm resten skiter dem i. Allt är normal om man frågar dem! Undrar hur många det är som verkligt fått den hjälp som de behöver därifrån. All problem Inez har med eksem och andning har det bara sopat över, varför skall det vara så svårt att ta tag i saker okej att det finns många över oroliga föräldrar men kolla då bara upp saker och ting så slipper föräldrarna oroa sig! Om man kan få bevisat för sig att man bara är över orlolig och det inte är några problem så slipper man ju oroa sig och är det något så kan man ju få hjälp för det i stället.

Nu när vi provar mjölkfritt tyckte det väl att det var en bra ide men de ville verken ge info eller något, så nu står vi ganska så ovetande och skall då chansa med saker och ting i stället! Undrar vad som krävs för att BVC skall göra något det är så jävla ouppmärksamma så det ser väll inte ens om ett barn skulle vara i ren missär!

Nu har Jonas i alla fall ringt barnmotagningen så vi skall få komma dit i stället, det är mycker bra, då vi kan få lite info och hjälp mot det vi behöver eller att någon konkret kan säga att det faktisk ät normalt och då slipper man oroa sig!

2 kommentarer:

maria sa...

hej förstå din frustation när mickaela föddes hade jag henne på en Bvc och eftersom vi flyttade så tyckte jag det kändes onödigt att behöva byta 2 bussar så jag byrte henne till BVCn här i området och det va det sämsta jag gjorde jag frågade oxå en massa men dom tyckte att jag va löjlig och kunde svaren själv men fast att man vet svaren vill man endå få vissa saker bekräftat och få den informationen man behöver så efter 3 månader så flyttade jag tillbaka till den gammla och där e jag nöjd där kan jag få information och dom tar verkligen hand om barnen ..så om ni inte är nöjda flytta henne till en annan BVC ....hoppas allt är bra med er annars kram

Anonym sa...

ett tips är att inte bada/duscha barnen ofta. det misstaget gjorde min mamma med mig som barn. därför han jag nu haft exem sedan jag var en månad gammal! ät inte lever :P