tisdag 28 juli 2009

bilderna


Jackan som jag handlade igår, riktigt snygg samtidigt som praktisk!

Inez två Novastar jeans, då är SÅÅ SNYGGA i like! hade det funnits till vuxna hade jag varit ägaren till hela kollektionen!

och så framifrån!

Här är Inez super nöjd, hon har nämligen lagt sig själ så där efter att ha suttit!

Oj, undra om man kan ställa sig mot högtalaren?? nje det gick inte så bra.

lill korven.

leka med mamma är skoj

Tröjan från Luleå och en kjol från Esprit

Titta mina fina nere tänder :)

3 kommentarer:

Ida sa...

Fina bilder=)

Jo, jag tror mycket av det var att våran bvc-sköterska tog oss på stort allvar. Vi orkade inte låtsas att allt var bra och mysigt hela tiden så det syntes på oss att ingen av oss mådde särskilt bra. Har ni bett om att få byta bvc-sköterska? Det är ju mycket från person till person.

Jo hans gulsotvärde sjönk över natten bara sen vi började med semp, så där var diagnosen lätt att ställa. Jag blev nästan tacksam när dom bad mig att sluta pumpa, det kändes jobbigt nog att inte kunna amma sitt eget barn, att måsta pumpa ut mjölk och sen få veta att det var mjölken som gjorde Hugo sjuk blev jag bara ledsen av.

Jag är gode glad att vi är två här hemma, vet inte hur jag hade klarat gnället på dagarna OCH på nätterna själv. Det skrev jag kanske inte men Hugo har ju helt tappat sömnen, det började ju gå åt rätt håll och han åt var fjärde timma typ, men nu har han gått tillbaka till att äta varannan timma och gnäller gärna igenom dom där två timmarna så det blir ingen sömn för iallafall mamma här.

Han har fått prickar på magen och lite på axlarna, men dom försvinner efter nån dag. Det han har nu runt munnen ser ut som typ munsår. Jag tycker rent synd om er som har jobbigt med Inez hud, min sambos systerson har fruktansvärt torr hud och öppna sår och gud vet vad, så det där vet jag att det är jobbigt.

Hugo kräks väl inte såna kräkar direkt, ibland när han rapar upp kräket så flyger det långa vägar, men mestadels så rinner det bara hela tiden.

Det lät som att vi skulle testa direkt, jag tror då det. Jag tackar återigen vårt bvc, för det var då inget tjoller om att vi skulle få träffa nån lektant på barn utan det bokades både läkare och sköterska. Det skulle vara så hemskt mysigt att bara få NJUTA av sin bebis ibland, när han blev så sjuk i början så känns det som man tappade det. Jag vill bara andas ut och veta att han mår bra.

Han tappade hemskt mycket vikt i början pga gulsoten, men det har han snabbt tagit igen och nu följer han kurvan fint. Han börjar lägga på sig! Jag borde väl fråga massa saker om Inez men du får berätta det du känner är relevant, för just nu är jag total inne på våran lille kille här hemma =)

Detsamma, jag berättar hur det går!

Anonym sa...

Undrar bara hur ni som unga föräldrar och en som pluggar har råd att handla kläder från tex peak är inte det jätte dyra kläder

Hanna o Elliot sa...

We like Novastar! :D Sååå snygga!
Ska inhandla lite mer Novastar till Elliot! Snygga och hållbara! Kan inte bli bättre!