torsdag 23 april 2009

Update

Dagen började då jag slutade mitt nattpass på sjukhuset och sedan gick jag och gjorde min examination i sjukhusteknik och jag klarade momentet att sätta en KAD aseptiskt på en manlig "patient". Då jag kom hem så gosade jag lite grann med lillan innan vi alla tre gick till Coop Forum och veckohandlade. Då vi kom hem så satt jag igång att förbereda bilen för sommaren genom att städa ut vintersakerna och sätta på sommardäcken. Nu är den redo att åka iväg.

Det är nämligen så att vi ska gå på stan i Umeå imorgon och se om vi kan hitta några fina sommar/höst kläder till Inez. Senare på kvällen så ska jag ansluta mig till de som ska tävla på DM i TaeKwanDo i Umeå och peppa mig i form till tävlingen. På lördag smäller tävlingen av och jag ska tävla i Poomsae vilket är ett förutbestämmt rörelsemönster med tekniker, ställningar och sparkar som ska genomföras på ett visst sätt. Förra året vann jag på DM här i Skellefteå, det återstår att se om jag kan försvara mitt guld ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Om du inte försvarar guldet så säger jag upp bekantskapen! ;)

Veronica sa...

Har du en förebild eller inspirationskälla? Skulle vara intressant att få veta vem/vilka (: