måndag 20 april 2009

Pappsen på jobbet

Nu har pappsen tagit sig till nattskiftet för att jobba och vaka. Kan det finnas ett bättre jobb än att få jobba med människor?...hmm, jag tror inte det allafall. Man får se allt från negativa till positiva saker och framförallt känna glädjen att man kan hjälpa personer till ett bättre välbefinnande. Finns ett jätte bra ordspråk: sällan bota, ofta lindra och ALLTID trösta.

För er som inte vet så studerar jag till sjuksköterska och är klar om cirka 1,5 år. Ibland frågar folk mig varför jag ville bli sjuksköterska och då svar jag något i stil med: det kändes som ett roligt yrke + att man får arbeta med människor, det var knappats för pengarna. Hade jag velat tjäna pengar hade jag inte valt ett vårdyrke, för om man vill tjäna pengar ska man helst jobba med döda ting typ datorer, aktier etc. Det är synd att det ska skäras ner så mycket inom vård och omsorg.

Många reflekterar kanske inte så mycket över alla nedskärningar inom vård och omsorg tills den dagen de själva kommer i kontakt med det. Då tycker man att det är en självklarhet att det ska finnas resurser och personal.

Vad tycker ni, skärs det ner för mycket inom vård och omsorg?

3 kommentarer:

Therese - Eira min ögonsten sa...

Tack så mycket för dina jättebra svar! :D

Vi kör med alvedon suppar. Eira vill inte ha flytande, men ipren fanns bara i flytande form på primärvårdsjouren igår. men vi slapp ge henne det tack och lov :)

mammagladh – unika tossor för utelek sa...

Fin blogg du har!

Ett tips för att få torra, korrekt tempererade småbarnsfötter utomhus, tossor som formar sig efter foten.
http://mammagladh.blogg.se/2009/april/lansering-av-tossor.html

Karin (Albins mamma) sa...

Haha ja du, vi skratta som galningar båda två. Och jag sa "Herregud, jag måste ju se ganska gammal ut, minst 45". Och då sa Tommy "Eller så är det jag som ser jätteung och liten ut" :)