lördag 25 april 2009

Hemma från Umeå

NU har DM 2009 avgjorts nere i Umeå och jag lyckades försvara mitt guld efter en jämn kamp mot mina motståndare. Jag tävlade i poomsae. Poomsae är ett förutbestämt mönster där man går i olika ställningar och slår, blockerar, sparkar och tränar andning. Poomsae är kamp utan motståndare. Om Poomsae utförs på ett korrekt sätt är det mycket vackert att se på. Den estetiska biten är en viktig del att framföra en vacker och snygg helhet samtidigt man visar t.ex. styrka, snabbhet, balans och spirit.

Två av tävlingsmattorna.

Min guldmedalj, förlåt för den usla kvaliteten på bilden :)

Hälften av klubben på väg till tävlingshallen från sovlokalen.

En söt bild på Marias syster och hennes underbara pojkvän.

Som förberedelser så sova jag så spartansk som möjligt med bara en sovsäck ute i korridoren. Var det skönt skulle väl många undra? Hmm...så länge man inte sov på några ben och utnyttjar att ligga på det fett man har så funkade det perfekt.

"sömnen är den enda lyckan som man njuter rikigt av först när den är förbi" - Alfred Polgar

8 kommentarer:

Em, 15 år och gravid med tvillingar. sa...

Jag köper vanliga kläder men en-två storlekar större.. fungerar ibland beroende på hur mycket större den blir vid armarna! :)

Em, 15 år och gravid med tvillingar. sa...

Ja.. jag har inte orkat tagit tag i dom sista. Det får bli i morgon. Har skrivit upp din blogg med föräldrapenningen i alla fall :)

weklund sa...

Vad kul att du är med & tävlar =) Lycka till =)

Emelie, 17 år och nybliven mamma sa...

Nej självklart inte :)

Karin (Albins mamma) sa...

Ja jag har också funderat på allegier och astma. Men någon astma har vi inte i släkten. Några som är lite allergisk mot katter & hundar, Tommy bland annat. Men vi har inget djur hemma nu. Jag är lite laktosintollerant, men det är inte Albin. Så det är svårt att veta. Bara att vänta och hoppas att det går över.

Jaha okej, jo det är klart man ryms i en tvåa. Vi har ju inte ens börjat ha Albin i sitt barnrum än, så vi hade ju lika gärna kunnat ha en tvåa vi med :) Fast det rummet utnyttjas ju även till gäster och till Tommy när han snarkar ;)

Mmm jag hoppas verkligen att vi hittar nåt, annars blir det jobbigt i sommarvärmen. Lät härligt med en sån bil, även om jag inte riktigt vet vad det är :)

Karin (Albins mamma) sa...

Ja usch, hoppas verkligen hon slipper det. Nä inte vad jag vet, bara lite hösnuva.
Jo han har ju varit grymt snorig i flera veckor och det har han varit många gånger under sina 8 månader och nu senaste dagarna har det varit slem och hosta. Men jag hoppas att det bara är en förkylning :)

Ja jag vet att mjölk är väldigt slembildande. Men han får ingen vanligt mjölk, han dricker bara vatten :)

Haha, ja han har ju tur på det viset. Då får han sova helt ostört och jag får ha nattpasset ;)

jess sa...

tack så mycket:)
14 jan är han född. Ja visst är det?
Både jag & nej, har en annan blogg som jag skrivt i ända sedan december.
Men det blev en ny "underblogg" nu :)

Lise-Lotte sa...

Hej, hej. Roligt med lite killar som bloggar också...:-)