fredag 3 april 2009

April 2009

Först så vill jag bara på peka att det redan är April, gud vad tiden går fort. Inez är 3 månader så när som på någon dag! och det händer verkligen grejer kan jag lova :) här om dagen när jag skulle inspektera utslag på Inez ben och sedan smörja in henne börja hon tok skratt hahahah måste ha kitlats :) Idag har hon skrattat lite igen så det är tredje gången nu och det blir oftare och oftare. Från skarattet första gången dröjde det flera veckor innan nästa skratt kom och nu dröjde det bara någon dag!

Nästa vecka ska Inez få sin första spruta, hoppas det går bra. Sen ska hon vägas och mätas och jag ska ta upp om hennes utslag som aldrig ger med sig utan bara mer och mer övertygar mig om att det är något så trevligt ..not..som eksem :S Där av ska vi nu börja med uteslutningsmetoden, först ut i det blir byte av tvätt och skölj medel till astma och alergi vänligt. Senare mistänker jag även katt eftersom när vi var hos hennes farmor i helgen blev hon röd runt ögonen och senare när vi kom hem förvärrades utslagen, som förövrigt blivit lite bättre nu! dessutom är ju både Inez pappa, farbror och biologiska farfar alergisk mot det. Sen för att göra saken ännu bätre så har båda sidorna astma och alergi problem.. Men vi får väl se hur detta slutar ;)

Ni skulle bara våga!! bäst att passa sig när Inez blir sur ;) hahahah

Sötisen

Världens gulligaste :)
Idag ska jag och Inez till min mamma/ Inez mormor och äta lite taco :) mumma. Jonas har VFU nu på dagen och senare jobbar han på kirurgen så vi blir nog hos mamma hela kvällen. Men först ska jag och Inez traska iväg och köpa lite fredagsmys till mig! Har inte riktigt bestämt vad jag ska ha man jag har lite tid kvar att bestämma mig, måste nämligen vänta på att Inez ska äta först så vi inte går iväg och är borta mitt i hennes mat tid, sen är det ju ganska praktiskt om vi kan gå direkt till mamma efter det!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det heter faktiskt VFU (verksamhets förlagda studier) :)

/Inez pappa

Jenny, Jens, Oliver och Isabella sa...

Hehe vilket härligt skratt=).
Jo jag är oxå lite kännslig mot katt och har även astma dock mest ansträngnings men även lite allergi. Känner mest av långhåriga hundar och de djur som fäller väldigt mkt hår.

/Olivers mamma