onsdag 15 april 2009

Min lilla tävling om rätt klädd!

Nu ska jag ge svar på vad som misstämmer i min skyddsklädsel och vi får väl se vem som var närmast att gissa rätt. Micke och Julia trodde att det är mina dina rosa socker som ska bort ;) Medan Milla ansåg att mina öronmuffar var lite överkurs.








Det är så att jag har på migg följande och det har dessa funktioner:

- Skyddsövdrag över mina ROSA foppa tofflor, skyddar skorna mot "smuts" (RÄTT).

- Heltäckande skyddsrock som används som skydd vid gastroenterit (Calicivirus = vinterkräksjukan) eller infekterade patienter exempelvis MRSA etc, för att skydda arbetsklädseln så att man ej bär runt smittan från patienten till patient (RÄTT).

- Skyddshandskar som använts för att skydda mina händer från smitaomänen och skyddar patienter att jag använder samma "smuttsiga" händer på olika patienter (RÄTT).

- Munskydd för att skydda mig själv och infektionskänsliga patienter mot smittoämnen (RÄTT).

- Skyddsmössa (RÄTT).

- Mina så kallade "öronmuffar" är till för att skydda mina öron mot luftburna smittoämnen eller inte... Dessa "öronmuffar" är bröstinlägg som används för att absorbera läckande bröstmjölk från brösten (FEL).

Inga kommentarer: