söndag 25 april 2010

Update

Helgen har varit rätt körig med alla aktiviteter och händelser som skett men förhoppningsvis ska det lugna ner sig lite grann nu eller? Vi har fortfarande en del att packa ner inför flytten till våran nya lägenhet. För er som har missat att vi ska flytta så har vi fått tag på en 3:a (84 kvadrat) precis bredvid en av Inez kompisar, vilket vi känner att det blev helt perfekt.

I lördags avgjordes RM (regionsmässterskapet i Taekwando) i Skellefteå och tävlingen bjöd på en hel del höjd punkter. För er som inte är så insatta hur tävlings taekwando fungerar: det finns två olika kategorier att tväla inom dvs. fighting (kamp) och mönster (poomsae). Jag är inriktad på mönster del och den fungerar lite grann som konståkning, där en deltagare (eller ibland fler) visar upp ett förutbestämt mönster som poängbedöms av domare. short version är att den med bäst prestation och högst poäng vinner. Jag blev lite förvånad över flera deltagare som har utvecklas enormt mycket enligt min mening och det glädjer mig att nivån inom poomsaen höjs. I min klass så blev det riktigt jämt efter två omgångar då jag och den som vann hade samma poängsumma men eftersom att den personen hade 1 domarpoäng som var högre än mig så vann han.

Idag har vi varit runt hela stan för att kolla saker som kommer att behövas till den nya lägenheten. Vi letade även efter ett köksbord då IKEA tagit bort bordet, som vi ville ha, ur sin kollektion. Hittade några tänkbara ersättare men inte lika snygga som bordet vi redan bestämt oss för.

Nu måste jag hämta tvätten och gå och lägga mig.

1 kommentar:

Grynet mamma till lille Vidar sa...

sv: Ja något är det i alla fall. Om det inte ger med sig om nån månad så ska jag kolla upp det för man ska ju inte gå runt och ha ont i onödan.
Njaa.. Igår så vet jag inte för jag var på globen men han sov när jag kom hem i alla fall :P Idag så blev det en miss för både jag och Vidar somnade runt 5 och sov i två timmar så det var ju bara att glömma att han skulle somna innan 9 :P Men nu så sover han i alla fall. Han fick krypa av sig lite :)