lördag 10 april 2010

Psykbryt

Dagen började med att jag for och jobbade på buk avdelningen är i Skellefteå, tyvärr var det ett tag sedan jag var där men skit skoj att vara där. Senare for jag på ett akutärende i stan för att införskaffa livsviktig nässpray till Maria och i väggen med er som sa att diskmaskinen är relationsräddare - haha. Skämt osido så har Maria drabbats av en jätte jobbig nässtäppa och det är ju ganska förståeligt då alla slemhinnor hos en gravid kvinna har en tendens att svälla upp.

När jag hade lämnat av cykeln så möts jag upp av Inez och Maria utanför porten. Kan ni gissa vad Inez gör när jag ser henne...hon stryker sig längst efter en bil som står parkerade framför portarna och säger "brum, brum". Nu tänker många "naaw, så söt" första tanken pappa tänker "Näe, smuttsa inte dina röda POP kläder mot skit bilen" och nu menar jag verkligen en väldigt skitig bil. Det är väl ingen underdrift att Inez verkligen utsätter sin skaljacka och byxor till max ialla vattenpöllar som hon kan hitta.

På tal om det så kom jag just ihåg en diskussion som ett par föräldrar förde inne på en klädesbutik i skellefteå. Den ena föräldern beklagade sig över att sin dotters ytterkläder från Ica MAXI höll så dålig kvalitet och att dottern jämt och ständigt var blöt igenom. Då tänkte jag tyst för mig själv "man får väl vad man betalar för". Självfallet så kan man fynda på matvaruaffärer men mycket är enligt min menningen av varierande kvalitet om det inte är äkta märken.

Idag upptäckte jag att att Inez har använt min subwoffer för att lagra träklossar och tuttar inne i högtalaren så jag tillbringade 1 h att plocka ut alla saker som fanns där inne. Var ju inte precis jätte enkelt då bara Inez hand passade in röret så fick uppfinna en del specialverktyg för att lösa problemet. Inez hjälpte även till att plocka upp saker genom "basröret" men kunde inte föra upp klossar då det krävdes en del vridande och knåpande för att lyckas med detta.

4 kommentarer:

Hannele - Mamma till Kevin & Gravid igen sa...

Svar:
Hej!
Ja det tror jag med :)

Ah..den, säger att teutonian vi har nu är jättebra att köra i snön, blir tråkigt att sälja den men,men :)
Ja..det problemet har vi med nu :/ men ajg hoppas att lägenheten vi ska titta på imorgon att där det finns bra platser att ha vagnen på annars så vet jag inte vad vi ska göra, för att vi kan inte bo kvar i denna trea :/

Grynet mamma till lille Vidar sa...

sv: Haha nu är jag nog lite trött men vilket uttryck? :)

Hannele - Mamma till Kevin & Gravid igen sa...

Svar:
Ja det var ju stora trappor nog att dra upp vagnen sen men att ha en förvarning visste inte tjejerna något om som bodde där men vi ska kolla med bovärden om det och massa annat också :)

Och ang om lösenordet till mina privata inlägg så säger jag nej för att jag känner dig inte så väl eller vad man ska säga och vi har inte pratat med varandra så där jättelänge heller, inget elakt menat :) Det är inte bara du som har fått nej till det om jag säger så :)

Emelie sa...

Spännande :D När var datumet för ul? :) Hur gamla är ni föresten? :D Ha en bra dag!