torsdag 8 april 2010

Lyxig club Sandwich

Dagen började med att Inez bestämde sig att stiga upp redan kl 6,30 och nu vet jag att säkert många tänker: varför klagar han egentligen - det var ju inte speciellt tidigt? Hur som helst gjorde jag henne i ordning för dagen och gav henne välling. Som ni vet så gillar Inez att leka i vatten och hon blev inte glad när jag gick in för att duscha av mig. Kan ni tänka er att någon står och bankar på duschväggen i ca 5-10 minuter och gör allt hon kan för att ta sig in...hmm, kanske ett bra sätt att få folk att duscha snabbare. Kände bara att jag blev tvungen att vissa bilden som vi fångade i veckan och hennes sovställning går väl att diskutera men hon verkar ju inte lida av det.

Ibland är inte livet så kul.

På jakt efter vad som kan råkas dölja sig på köksbordet och som ni ser så har ganska god höjd för att se in över bordet.
Kom nyss hemma efter en lång dag på klubben, har både haft min barnträning och mönsterträning och klämde även in ett träningspass för mig. Nog om det och tillbaka till våran vardag. Inez och mammsen for till mormor idag och hade riktigt trevligt där borta.

Tidigare idag så har jag suttit och sökt fram över 30 vetenskapliga artiklar på olika databaser och snacka om att det är mycket jobb för att hitta artiklarna som ska hålla en nog hög vetenskaplig standard som c-uppsatsen kräver. 9 veckor kvar innan deadline :S

I söndags så testade vi att göra lyxig club sandwich och personligen tycker jag att de var övernaturligt goda men att göra dem var inte helt lätt. För det första så var tändvätska slut så det gick ej att tända grillen vilket var en mindre katastrof. Nödlösningen blev då att vi satt på ugnen och vi grillade kycklingen där inne. Sen gjorde vi en super god dressing med vitlök, god ost och en rad andra superba ingredienser. Vi får våra goda recept från bland annat denna bok och jag kan personligen rekommendera boken om man vill ha lite mer lyxig mat med smak.

Allt är upplagt, dags att hugga in.

En bild på vårt kök

3 kommentarer:

Hannele - Mamma till Kevin & Gravid igen sa...

Svar:
Hej!
Ja det är det verkligen, man måste verklige tänka genom när man ska köpa en syskonvagn :/ tycker att det var mkt svårare att välja vagn denna gång än förra gången :P haha...

Har ni pratat om vagn än? :)

Emelie sa...

Åh spännande :D Har ni sett bebisen än då? :) Eller väntar ni till det riktiga ul?
Håller helt med! Visst man kanske inte ska tro på allt men det finns ju sanning i det hela :)
Ha en bra dag!

Annika sa...

Oj vilken söt liten son ni har! själv har jag en son på snart 5 månader. Det bästa som hänt i livet!