onsdag 7 oktober 2009

köldalergi



Här är två bilder på mina lår :S klicka upp dem för att se ordentligt hur det ser ut (om ni vill) skulle nämligen uppskatta om någon vet vad detta är! Detta uppkommer numera alltid efter att jag varit ute då det är kallare men av någon anledning verkar det redan dykt upp fast det endast var -2 grader igår, förr kom det bara om jag var ute utan täckbyxor i typ -15 men tydligen inte längre.. Det gör satans ont och bränner/kliar, kan även uppkomma på rumpan, kärlekshandtagen och armarna (armarna brukar dock sällan bli så kalla)..
hittade en FL tråd där någon skrev att de hade köldallergi (köldutikaria), googlade då genast på det för att se bilder och då får jag till min förvåning upp en bild på mammas syster Moa där det står att hon tydligen har det så det kanske är så.. Någon som känner igen utslagen i fall det kan vara det??

1 kommentar:

Miss M sa...

Ja, eftersom jag då har det tycker jag nog allt att det ser ut som så. Men jag kan inte veta säkert. Låter även som de symptom som jag har, fast jag brukar även kunna få frossa och en väldig trötthet efter att utslagen har blommat upp. Själva allergi tiden brukar för mig vara ca 30 minuter, sen går det över.

Varma kläder brukar hjälpa, men man kan också ta en allergitablett (typ som mot hösnuva) som läkaren har sagt till mig kan hjälpa. För mig gör det de, om jag har lyckats lista ut att jag kan få ett fall. (Brukar även få vid träning, oavsett årstid.)