måndag 5 oktober 2009

:(

jag vet inte vad som har hänt med mig, men det ekar ständigt i mitt huvud (Inez 1år, Inez år, Inez 1 år) och varje gång skär det i hjärtat och jag skulle kunna sitta och tjuta ständigt över detta.. Alla minnen kommer till baka från förra hösten/vintern när magen var stort som ett hus och man fick känna sparkar och lyssna på bebisens hjärtljug (gud vilken känsla), man lägger lite vikt i att man ständigt från slutet av oktober inte önskade annat än att de skulle vara över :S... Sen nu när det har börja ploppa fram julkort och grejer på affärerna gör det de inte enklare precis, då är ju julen nära och då är ju Inez 1 år strax, den där lilla lilla bebisen som man väntade på så länge :) varje dag var man som ett barn på julafton (mellan då man klagade och sa typ ALDRIG mer gravid) . Känslan av att ha en nyfödd, att föda, att vara gravid liksom bara flyter iväg och blir mer och mer avlägsen. Att bara få känna sig som ett hus med magsaften uppe i halsen med ständig foglossning känns underbart och inte nog med det så älskade jag ju verkligen min förlossning, DET var grejer det, vilken kraft, vilken kännsla :) sååå häftigt men samtidigt en så obeskrivlig smärta.. Varför måste tiden gå så himla fort? När hon var liten tänkte man ständigt, undra när hon lär sig dittan och dattan och tänk hur hon är när hon är 6 månader, 8 månader mm... ja ja det jag vill såga är att jag har ångest över att Inez sanrt är 1 år och det är ändå 3 månader kvar :S

2 kommentarer:

Linda sa...

Ja visst går det första året otroligt snabbt! Det är egentligen inte alls särskilt lång tid som ett barn är nyfött, utan det händer så mycket under första året... och helt plötsligt är de stora! Inte är det bara första året som går snabbt, utan det fortsätter så... jisses, mitt största barn fyller 10 år denna månaden! Lite läskigt ju! Hur kan JAG ha ett så pass stort barn?? :-)

Med mitt första barn längtade jag hela tiden efter nästa grej... när han skulle lära sig sitta, krypa, stå, gå, prata... men den här gången har jag mer velat stanna tiden och njuta av varje stund. Har velat ha honom liten så länge som bara går!

Fast samtidigt så tycker jag varje ålder har sin charm också. :-)

Tova sa...

Kan på ett sätt föreställa mig känslan, fast jag inte fött ännu :) Och det är just så jag vill att min förlossning ska bli - kraftfull och häftig, smärtsam men en positiv sorts smärta! Det är ju trots allt den som ska bära fram mitt barn :)

Och ja, jag tycker också att alla barn bör få 100 möjligheter istället för 2. Vi ska få en pojke men jag vägrar köra med endast blåa/svarta stuket på kläder o dylikt, så himla onödigt. Och han ska definitivt uppmuntras till att leka med vad han vill!