fredag 28 augusti 2009

stor bebis!

Var har tiden tagit vägen? Inez har liksom redan vuxit 20 cm sedan hon föddes och gått upp 3 kilo! Hon kan sätta sig själv, ta sig fram i världens fart på rumpan, står i kryp ställning och har typ tagit något enstaka krypsteg (tror dock alldrig hon kommer krypa som folk men man vet aldrig), hon har börjat att prata mer och mer och kan härma oss till en viss del, med tex hej, titta och nej! hon har blivit världens spralligaste unge och nu gör man inte annat än att säger NEJ; NEJ; AJJAJ; NEJ AJJAJ! Hon vill väldigt gärna leka i kontaktuttagen, med sladdar, trycka på dator knappen mm!

det var ju aldeles nyss som hon kom! då vi skrev på bloggen att lilla Inez på 52 cm och 4175 gram hade tittat ut 13.56 den 8 jan! nu är det bara 4,5 månad sen har det gått ett helt ÅR. 1 vecka och 4 dagar är det kvar till hon är 8 månader dessutom och varje fredag förundras jag över att veckan gått så super fort!

tror att det här med tiden ständigt ligger över oss, speciellt hos de som har småbarn, man läser inte annt än att ojojoj tiden går så fort ho andra bloggare och det ända man tänker på själv är just att tiden går sååå fort! Något vi inte kommer ifrån, när man var liten gick ju tiden as sakta men å andra sidan så tänkte man inte så mycket om tiden då!

3 kommentarer:

agnes sa...

Hej! För det första så följer han ju typ inte sin viktkurva, så han behöver mer mat vilket vi har börjat med. Han får numera gröt på kvällen. Sen vet jag ju att amningen kan fortsätta om han har tålamodet, men jag vet inte om han har det. Han blir aldrig nöjd, och han tycker det tar allt för långt tid. Men jag vet ju att om han får äta oftare så kommer det mer, men han vill som inte det heller, då blir har galen på att det finns för lite, så det är det som är problemet. Provade ge lite ersättning idag före amningen, en han gillade det verkligen inte. Vi får se hur jag gör. Lättast vore det ju med att amma men jag vill inte heller att han ska gå hungrig.

Agnes sa...

Än så länge så har vi inget smör eller så i, tror inte att det är så panik med hans vikt, men kasnke om det fortsätter så kan vi göra så. Gröten älskar han så det blir nog bra där, då får han i alla fall i sig mat. Sen så vill han ju äta från mig men han blir som inte nöjd.
Vi har inte testat med bröstmjölk i flaska eftersom jag har svårt att pumpa ur. Men jag tror det är lite båda delarna. När jag gav honom ur flaska andra gången så var han jätte hungrig. Han böjade då med att inte vilja ha men sen åt han och det gick jätte bra, sen var det som att han kom på sig själv med att märka att han åt nåt riktigt äckligt, så då fick han bröstet i stället. Så han kan ju i alla fall använda flaskan det har han bevisat =) Jag ska prova köpa välling och ge och se om det är lika äckligt, för då kasnke det är det att han inte gillar flaskan. Men så länge han äter av mig och gröt så tror jag det är lungt än så länge i alla fall!

Anonym sa...

Gud så härlig och fin blogg! Och vilka fina bilder på er lilltjej!ser inte länken bara till tävlingen!Men vad roligt ni vill vara med i åhlens tävlingen!Barn står mig varmt om hjärtat skall ni veta!Och motiveringen med barbapapa gillade jag skarpt!Stort lycka till nu!kram sötnosen på metro!