onsdag 27 januari 2010

Snö Snö och mera snö

Nu är typ snöstorm utanför med starkvind och snö. Kan bara tänka hur skönt snö kommer att piskar mot ansiktet då jag ska gå och hämta Inez på dagis :S Senare måste jag skynda tillbaka till stan för att hämta lillbrorsan på busstationen. Han ska nämligen testa på sitt första pass på TeaKwanDo´n och det kommer säkert gå bra. I vanliga fall så brukar han träna på mig att t.ex. dubbelsparka så han har väl lite martal art´s i kroppen.

Igår så blev jag tillfrågad att leda min träningsgrupp och jag satt ihop ett pass som snabbast. Träningen gick faktiskt riktigt bra och det kändes som att mina exempel illustrades riktigt bra. Att vara tränare sätter verkligen ens kunskaper på prov och man märker direkt om man inte har lärt sig en sak rätt eller om man får någon knepigt fråga att svara på. Trots allt så gillar jag det.

Inga kommentarer: