måndag 18 januari 2010

Förskolan

Idag har Inez haft 6 inskolningsdagar och det går allt bättre gång för gång. Idag så var hon i stort sett helt själv och den sista halvtimmen så gick jag och de andra föräldrarna till ett annat rum. Inez gjorde knappt ett knyst i från sig och brydde sig inte om att jag gick, vilket är bra. Troligen så ska vi lämna henne på fredag och se hur det går (bara en kort dag). Jag kan ju inte säga att jag varit allt för happy att vi fick inskolningen så här sent. Helst hade jag börjat redan en vecka innan minst, då jag hade mycket självstudier på min fjärde termin. Nu har den nya terminen börjat och självklart ska det vara 2 obligatoriska heldagar den veckan och samtidigt har Maria obligatoriska moment på sina studier. Lite svårt att pussla men jag tror att vi har löst det tillslut.

Nu börjar det dra ihop sig på min utbildning och denna termin skriver vi våran c-uppsats. Jag undrar själv vilket ämne jag ska fördjupa mig inom och vem jag ska göra rapporten med, hmm. Det åter står att se. En annan sak som ofta slår mig: om ca 1 år så ska jag stå där som färdig syster och fatta beslut som kan påverka andra människors liv, vilket både är spännande men samtidigt väldigt skrämmande. Tänk om...??? Eller om man skulle göra ... :S

Inga kommentarer: