fredag 1 januari 2010

2009 INEZ år




Hej, hej! året som var inleddes med att vi 1vecka efter födde fram en liten Inez, sen kan man säga att tiden liksom stannade av och ungefär där är vi idag. Sedan har vi ju hunnit med att bli herr och fru Forssander också, vilket inte får glömmas. Men den allra största upptäckten jag gjorde var att inse hur otroligt fort ett år med en bebis går, vissa dagar då hon kunde skrika/gnälla all sin vakna tid så önskade man att -snälla låt tiden gå så den här tiden är över, men nu när jag ser tillbaka så är det liksom en fis i rymden och man tänker ta mig tillbaka. Inez har vuxit 4,5 kilo och 25 cm sen har hon lärt sig en massa, hålla upp huvudet, le, skratta, jollra, greppa saker, vända sig, åla, rumphasa, krypa, gå, enstaka ord, kissa lite på pottan och springa. Sen säkert oändligt mer. 2009 har varit INEZ INEZ INEZ år kan man säga. Jag kan ärligt säga att jag inte mins så mycket mer än alla ögonblick med Inez, jag har varit i en liten bubbla och allt annat har varit utanför och nu då 2010 är det väl tänkt att jag skall spräcka den här bubblan och gå vidare till nästa steg i livet som förälder till Inez.

För precis ett år sedan satt jag och förundrades över att ett par fötter kunde bli så svullna under en natt. Natten mellan 2008-2009 blev nämligen mina fötter 2 bomber och skorna som jag kom med till nyårsfirandet kunde jag inte gå i då vi skulle hem några timmar senare. Sen så klart satt jag i väntans tider och hade inte en aning om att Inez bara var en vecka bort.

1 kommentar:

Mia sa...

Tiden går ALLDELES för fort när dom väl anlänt, dom små liven =0/