torsdag 12 mars 2009

Patrik 1,5

För någon dag sedan såg vi filmen Patrik 1,5.. själv hade jag väntat och väntat och väntat ;) äntligen fick jag se den :) tycker den var hur bra som helst och har redan sett den två gånger och fler lär det bli! Jag är ju väldigt för svenska filmer och det här var bland de bästa :) Den hade väldigt bra budskap!!

Några speciella saker jag tänkte på var bland annat scenen när de sitter och pratar på adoptionsbyrån och hon säger att tyvärr finns det inte något givar land som accepterar homosexuella :S

fruktansvärt att de ska vara så men så är det tyvärr i verkligheten också! utgör föräldrar ett kön? vissa länder tar till och med emot ensam adoptioner men inte homosexuella och det är ju väldigt konstigt tycker jag!! klart man ska få adoptera om man är homosexuell, det borde finnas en lag på att givarländerna inte ska få veta vilket kön föräldrarna har om paret blivit godkända i Sverige tycker jag andra länder ska lita på att Sverige valt ut bra föräldrar och ha det i god tro! Oftast men inte alltid är ju adoption till för de par som inte kan få barn på ett eller annat sätt och två homosexuella kan inte få barn tillsammans men ett par där mannen eller kvinnan har fortplantningsproblem kan ju inte det heller få barn! enligt teorin om naturens lag då att man inte ska ha barn när man är homosexuelle eftersom människan inte är skapad för de så är ju inte de med fortplantningsproblem heller skapta för att få barn därför bör ju de inte få adoptera heller i så fall!! Jag tycker ingen anledning till varför man inta kan få barn ska vara mer accepterad än andra!

Sen reagerade jag även över senen när sonen till homofob familjen skulle vaccinera sig och frågar då: är det sant att du är bög! ja svarar han och i samma ögonblick säger pojken VAD ÄR BÖG för något? Han får sin förklaring och tycker inte det är något konstigt med det utan ger "bögen" förhoppninar om att han ska hitta till baka till sin man!! Inrusande kommer pojkens pappa och hotar med att han inte får röra deras pojke igen!

Så vem är det som ger barn fördommar och talar om vad de ska tycka och tänka? jo föräldrarna.. för att få samhället att utvecklas är det upp till föräldrarna att se över vad de överför till sina barn!

1 kommentar:

Anne sa...

Vet inte riktigt hur jag ramlade in här men läst runt lite. Fastnar här i ditt inlägg om homosexuella... Det är skönt med folk som öppet kan stå för sina tankar i detta ämnet. Det finns väl så mycket folk som inte ska få ha barn som är strighta men det är det ingen som funderar över. Där det inte är självklart med ett barn så tror jag många gånger att barnet får en mycket bättre uppväxt... I missbruksfamiljer så är det ju föräldrarnas rätt att barnen ska få bo kvar. Men barnens rätt då... är det inte varje människas rätt att få leva lugnt, tryggt och älskat...
Oj det blev långt detta.
Det var väldigt tevligt här hos er, kommer snart tebax.

Anne