tisdag 10 mars 2009

Mjölkstockning

Ja jag har alltså haft mjölkstockning eller bröstinflammation :S vaknade natten mot fredag med jätte ont i vänsterbröstet AjAj! somnade senare om men vaknade strax efter med världens frossa låg och skakade hela natten som var kvar! gick senare upp med lillan och när jag duschade stod jag extra länge och värmde mig SKÖNT! sen började jag känna mig så dålig och kollade då tempen som visade 38.2 jaja tänkte jag och ringde mamma och pratade! det var bara pumpa pumpa pumpa som gällde, sakt och gjort så pumpade jag i sinne! tog senare en alvedon for och hämtade Jonas och senare vidare till coop! Kände mig bättre efter ett tag! och vi bestämde att vi skulle åka till Julia och Micke trots allt, eftersom det var så länge sedan! Men när vi kom hem där ifrån på kvällen så hade jag 39.4 i temp skönt? nej! var jätte dålig hela natten och dagen där på fram till på kvällen efter jag fått min coola och mina pringles då blev jag frisk ;) heheh

Hade ju fått upp så bra med mjölk men trots att jag pumpa på så är vi tillbaks på ruta ett och nu måste jag pumpa igång allt igen!

Jag förstår inte att de ska vara så problematiskt med amning, min inställning innan var typ ofta det ska vara svårt att amma!! men så fel man kan ha!

mitt råd mot mjölkstockning är att börja direkt du upptäcker några symtom med att amma amma amma och pumpa pumpa pumpa ;) massera mot bröstvårtan under amning och pumpning!! håll brösten varma :)

Inga kommentarer: