fredag 13 mars 2009

amnings update

Har lyckats att amma i 24h utan att ge flaska :) men utan flaska blir natten där efter! hon har vaknat stup i kvarten i natt! efter en timme har hon vaknat och börjat skruva på sig och gnälla, har börjat med att ge henne nappen men när hon vägrar somna om och bara blir mer och mer gnällig har jag efter en halv timme behövt amma igen :S så sömnen har inte varit på topp i natt! Jag är ganska säker på att hon behöver bunkra upp med lite extra mat på kvällarna! Har man pumpat ut och samlat ihop mat och gett ersättning när det inte funnits tillräckligt har hon sovit hur bra som helst men då har hon å andra sidan fått i sig 120ml bröstmjölk åt gången under hela dagen och senare på kvällen fått ersättning i samma mängd!! ja vi får la se vart detta slutar!!

1 kommentar:

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Den där "problematiken" har jag haft med båda mina söner. Har ammat fullt ut..bortsett från kvällarna, då har dom fått ett "skrov" i form av ersättning eller tidigare utpumpad mjölk o som sedan resulterat i en god natts sömn =) Jag testade oxå med rena amningsnätter men då blev så att dom åt "hela tiden" ist..

Trevlig blogg du har =)