söndag 1 mars 2009

Föräldrapennings - hjälp och översikt




UngaFöräldrar har arbetat fram en lätt överskådlig kalkyl föräldrapenningskalkyl över årets 12 månader. Den baseras både på pappans 240 dagar och mammans 240 dagar men man kan lätt ändra om den ena föräldern ska ta ut en större del av föräldraledigheten.

Varje månad kan du se hur många dagar man har förbrukat av lägsta nivå dagar och av SGI nivå dagar. Du får även veta hur mycket pengar du får ut varje månad.


Den innehåller:

- En SGI omräknare som räknar om årsinkomsten till din dagsersättning.

- En räknare som summerar hur många dagar du har det år och hur många du har kvar

- Fler räknare som underlättar arbetet i kalkylen.

- Information om tabell

- Information om hur det funkar med t.ex. Ettårsregeln, SGI omräkning, annan viktig information


Dokumentet finns i ett Excel-fil (en generell för alla år utan utmärkta söndagar, 2 för utmärkta söndagar 2009 och 2010).

Personligen tycker jag att den var mycket bättre att använda kalkylen än att behöva sitta och räkna ut för hand med miniräknare och med en almenacka.


Hur man får tag på den:


- Lämna en kommentar med eran mailadress så skickar jag den (kommentarer med mailadress kommer EJ att pubiliceras på bloggen)

- Maila foraldrapenning@hotmail.com ( skriv föräldrapenning i mailet)


Självklart är den GRATIS :)



5 kommentarer:

Johan sa...

Halkade in på denna sida är jag ska försöka lära mig hur det fungerar med föräldraersättning. Vore mer än jättetacksam om man fick kika på excelfilen.
Mvh, Johan

Kemie sa...

hejsan, jag är intresserad av filen, tack!

UmeåElin sa...

Vill också räkna lite...

Unknown sa...

Skulle gärna vilja räkna lite också :)

Älvsyster sa...

tack jag tar gärna kalkylen!