onsdag 25 november 2009

Hej! Idag är det då inte mycket bättre med lillan, hon har kring 39 grader hela tiden och sover mestadels. När hon är vaken tycker hon nog att det mesta bara är jobbigt! Själv skulle jag önska mig en dusch ;) hon sover nämligen inte utan mamma så varje gång man hade kunnat passa på så sover hon på mig eller tätt intill. Jag kanske får dusch tillsammans med henne i stället, det blir nog både mysigt och skönt för lillan :).

Angående inlägget igår om godis så tycker jag att det är tråkigt att det alltid är någon som tar allt så allvarligt, någon som hört om ironi? själv ironi? skämt? tydligen inte, tror ni själva att en föräldrar roll baseras på så simpla saker? :S... Jag kan berätta om hur vi har tänkt om godis och sötsaker istället :). Vi tycker att barn överlag får allt för mycket sötsaker och godis, att föräldrar skapar ett behov eller beroende som inte finns från början. Vi vill undvika sådana saker så länge som det bara går och när tiden är inne för att mer kontinuerligt ge godis så är det till helgen som gäller och absolut inte ett massa ätande under veckorna (inte lämpligt för en 11 månaders) . Godsaker kan man få på kalas eller liknande. Vi kommer heller aldrig servera krämer, flingor med socker, oboy (utflyckter ok) eller typ marmelad (någon enstaka gång till en helg kanske). Det tycker jag däremot är hemskt att föräldrar använder sina barn som nå soppstationer. Jag vet själv hur lätt det är att falla i söt träsket och bli beroende av socker. Sälv är ja för så rena och naturliga produkter som möjligt.

Inga kommentarer: