onsdag 4 november 2009

Familjen sover + träning

Inez och pappa ligger och sover medan mamma sitter vid datorn och väntar på att gå och duscha (undra vad jag väntar på liksom).. Har ju varit på träning idag ;) riktigt roligt träning men det känns som att jag kommer kasta i handduken faktiskt. På 9 månader blev jag 20 år äldre tyvärr.

Det tar så förbannat ont, jag känner "förlossnings" smärta i fram fogen på väldigt många övningar och när jag inte känner de så är det knäna. Som det känns nu så var det för tidigt att börja denna säsong dels för min kropp (som jag i och för sig inte vet om den kommer bli bra) men också för att vi har en liten hemma som kräver sin man (kvinna) och det blir väldigt svårt att kombinera 3 träningar för Jonas 3 träningar för mig (1 av träningarna måste vi dessutom dela på) sen är det Jonas barnträningar 2 gånger i veckan också.

Sen vill man ju hinna träffa sin familj och kunna vara tillsammans också, dessutom är allt på eftermiddag kväll och Inez måste sova och ha sina matrutiner mm (lite vatten över huvudet helt enkelt). Det överhängande ansvaret lutas ju till sist ändå på mig vad det gäller Inez . Vist om jag BRANN för träning men det gör jag ju inte.

Men det sämsta av allt var att jag bara hade dryga 30% närvaro och behöver 66% för att gradera. Vi räknade ut i kväll att om jag tränar alla söndagar (Jonas får skippa alla söndagar) tränar mina vanliga pass + tränar extra med Jonas grupp varje måndag (innebär att Jonas måste gäst träna i kamp laget för att få ihop sin egen närvaro) så kommer jag upp till gränsen. Jag kan ju tillägga att jag endast 1 gång bara skippat träningen av "lathet" (som det egentligen heller inte var eftersom Jonas päron var här) annars så har det varit BEHOV att vara med Inez (sjuk Inez, sjuk Jonas, sjuk mamma, jobbande Jonas eller kalas mm) + att jag fick aja baja av sjukgymnasten att träna TKD (helst för alltid) men minst denna termin men efter kompromiss gå tillbaka till 1 pass i veckan efter minst 2 veckors uppehåll. Jag känner att det är lite aningens jobbigt faktiskt.

Så nu har jag anmält mig till pensionärs simmning ;) heheh njae inte ÄN

6 kommentarer:

agnes sa...

Jo vi går =)Men det är väl lite mindre klor i bassängen som man går babysim i, eller provade ni i den?

Emelie sa...

Vad skönt att du inte fick mer biverkningar :D Funderar faktiskt på att ta den sprutan! För Davids skull :) Men fick du hem en lapp eller ringde du? Ha en bra dag! :D

floosan sa...

Heja unga föräldrar =)

agnes sa...

Jo det är där. Näe , sen är det ju väldigt dyrt. Det är jättekul och micko har börjat gilla vattnet mycket mer nu, så det är bra =)

diana sa...

Vad roligt! =) Vi är 22, gifte oss när vi var 20! Ni då?

Emelie sa...

Vad bra! :D Skönt att slippa bli smittad :) Ska nog kontakta vårdcentralen imorgon! Vill få sprutan också :D