söndag 8 november 2009

farsdag

Idag är det farsdag och Inez överraskade mig redan igår och bjöd mig på lite fika. Inez fick smaka sin första Delicato boll som hon mosade och misshandlade mot bordet. Det hon stoppade in i munnen kom ut efter ett tag + en massa av dregel, hon är så söt ibland ;)

Just nu har jag mina verksamhetsförlagada studier på Regnbågens äldreboende och man märker verkligen hur bortskämd man blir när man går skolan. Att få sluta redan vid kl 14 eller 15 nästan varje dag är rena ramma vardaslyxen. Enda nackendelen med praktiken är att det ska vara så mycket sidouppgifter gjorda under praktiken. Ibland är det svårt att förstå hur universitet tänker; dels ska vi göra 35 timmar per vecka på praktikplatsen, förbereda oss för tentan efter jul, hinna med att gå göra våran praktik och samtidigt göra arbeten från skolan. Det brukar alltid lösa sig på något sätt i slutändan.

1 kommentar:

Hannele - Mamma till Kevin sa...

Svar:
Hej!
Tack för din åsikt.

Nämen..usch, jag hoppas att jag inte får någon bieffekt sen av sprutan o.O

Kraam
H