lördag 27 mars 2010

Earth hour


Ikväll klockan 20,30-21,30 släcks ljuset och alla som vill vara med och motverka klimatförändringarna - släck ljuset i hemmet, på arbetet och be andra släcka! Denna internationella kampanj organiseras av WWF och de ber alla människor att under en timme släcka sina icke-nödvändiga elektriska apparater för att uppmärksamma frågan om att minska energiutnyttjandet för att minska utsläppet av växthusgaser.

Den 31 mars 2007 hölls Earth Hour i Sydney och det var den första gången för denna kampanj, denna timme ledde till Sydneys elförbrukning minskade med 10,2 procent.

Målet 2010 är att en miljard människor ska släcka ner och bidra till att motverka klimatförändringar.

1 kommentar:

Hannele - Mamma till Kevin & Gravid igen sa...

Svar:
Hej!
Yes det går jättebra med tabletterna har inte haft ont i huvuvdet sen jag började äta dom.

Ibland så tar jag tabletten först innan ajg äter något för att på morgonen är jag inte hungrig när jag vaknar eller oftast då.
men ibland så händer det att jag tar det sen efter jag har ätit något.

Yes, jag vet att det kan beror på sånt. Roliga är ju att jag har inget att stressa, ajg vet när jag stressar och inte eftersom jag är van med det = att känna om jag stressar eller inte = en lång historia.
Och jag har druckit som sjutton för att jag är typ jämt törstig och jag äter som ja som en gravid osv. Men inget har hjälpt tills jag började äta järntabletterna :)