lördag 20 mars 2010

Dagens äventyr

Dagen började med att Inez väckte mig (med mammas hjälp) genom att sätta sig på mig. Kan man bli annat än glad då man vaknar upp till ögon som glittrar av bus. Mamsen gick och la sig och pappa och Inez lekte på golvet och såg lite diverse program på morgon (det var nog mest pappa som slängde ett öga på dem). Inez hade fullt upp med att hämta diverse kläder och ytterkläder från vår låda i hallen. Pappa hade återupplivat sig från det döda och hade bara magknip idag så dagen flöt på skapligt.

Inez har snyggat till sig - pappa hjälpte till med att fixa halsduken. Hon har blivit väldigt duktig på att klä på sig vantar och mössor. Kommer ofta förbi och visar upp sina kunskaper.

En annan färdighet som hon ständig förbättrar är hennes vertikal limits egenskaper. Där hon ska bestiga det ena efter det andra och blir väldigt frustrerad om hon inte lyckas eller om vi tar bort henne när det blir för farligt.

BUSTED!!!

Idag hade vi städning. Inez är väldigt sugen att imitera allt det vi gör och fick idag testa på att dammtorka a.k.a. blötlägga golvet med flera liter vatten.

Sen så ville hon skura golvet med hennes mopp = mer vatten på golvet. Efter allt mopande så fanns det mer vatten på golvet än i bunken.

Såg ut som en ung karl hade bott hos oss när jag vaknade imorse.

Jag får nog ta tag i tvätten imorgon.

Så här såg det ut efter jag och Inez diskat. Om ni råkat missa det så är hon väldigt förtjust i alla aktiviteter som har vatten i sig.

Inga kommentarer: