måndag 23 februari 2009

AMMA

Ja nu sitter jag här och funderar på hur jag ska göra! känns som om det skulle vara en stor lättnad att gå över helt till ersättning samtidigt en stor förlust, inget av det känns bra ALLS! Det började redan på BB när jag fick ta till en sån där amningsnapp för att hon inte ville ta bröstet och inte hade börjat suga på 2 dagar! Ja då gick det ju bra men jag har inte lyckats sluta med den och vad jag läst stimuleras inte brösten på samma sätt som utan och det kan ju vara en förklaring till att hon inte gått upp som hon ska! Vi skulle då börja ge ersättning på kvällen som komplement, hon blev då mycket nöjdare och sov mycket bättre men så klar tog hon ju inte ersättningen med kopp utan det var bara flaska som gick! Detta har nu gjort att hon inte tar bröstet och vi har nu hållit på i flera dagar och efter ca 30 minuter gallskrik tills hon i stort sätt tappar luften har jag tagit bort bröstet och hon har fått ersättning, då har hon i alla fall varit nöjd och glad! frågan nu är ju till vilket pris ska man kämpa? något måste man ju göra för uppenbarligen så fungerar det ju inte som vi har det. OM jag får igång det med bröstet igen kommer de kanske göra att viktkurvan vänder ner igen nu när hon äntligen går upp på grund av ersättningen! och då kanske vi tillslut måste sluta och ge ersättning igen?? Jobbit det här! Man vill så gärna men samtidigt är det jobbigt och det skulle underlätta om man i alla fall bestämde sig hur man ska göra! NÅGRA TIPPS?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag skulle fortsätta ett tag, försök ge bröstet när hon inte är hungrig utan bara "snuttesugen".. då kanske hon lär sig. Men ha alltid flaska beredd, ge henne lite välling om hon blir hungrig, försök med bröstet igen.. omvartannat så att säga..

Men känner du att du inte orkar, och du blir trött och otålig, plus att hennes viktkurva vänder neråt så börja med ersättning. Det är inget fel med det, och dom mår precis lika bra! Känn efter själv..

Såklart det är en "förlust" men du kan ändå göra matstunderna till din och bebis.. lycka till!
/Jessica

Anonym sa...

Börja ge henne skrovmål och kebabtallrikar. Då går hon säkert upp ;)

Anonym sa...

Du har säkert gjort vad du har kunnat, det är inget fel med tillägg tycker jag. det är bättre att ni mår bra båda två. Jessica gav ett bra förslag tycker jag. Lycka till
Mormor