fredag 30 januari 2009

Uppdatering

Hej!
En hel vecka i sträck nu har lillan varit vaken och orolig i magen mellan 23.00-02.30 och tiden slår aldrig fel! samma tid varje kväll. Just när man tänker lägga sig och allt är lugnt så börjar det! För att hon inte ska gallskrika hela dom timmarna måste man sitta uppe och hålla, vyrsa och guppa henne i baken. Då skriker hon bara till med ett litet tjut en stund var 5 min ungefär! Jag kan faktiskt inte förstå hur ett magont kan komma prick samma tid varje dag, det känns lite konstigt. Har de ont av gaser eller för att jag äter mjölk eller liknade borde ju magontet sitta i konstant! Men när man väl fått henne lugn och i säng vid 02.30 sover hon fram till 6-7 på morgonen sen äter hon och sover fram till 11-11.30. Önskar att magontet kunde komma några timmar tidigare om hon nu måste vara tvungen att ha det, så dagen inte blev så framsjuten! men tyvärr kan man ju inte beställa sånt! På dgarna är hon i alla fall jätte lugn, hon är vaken och sover mellan varven, hon sover kanske 2 timmar sen är hon vaken i 2!! Men hon är ju så pass liten än så man kan ju inte förvänta sig att hon ska ha fått in ordentliga rutiner!

2 kommentarer:

Anonym sa...

va läskigt!!!!ja tittar på min dotter sen på din sen på min sen på din! va LIKA! haha förlåt för mitt konstiga jag men ja bara reagerade på det..min dotter har inte varit lik nån annan bebbe förut=) inte så!!!! om du kollar på min blogg så ser du=) kolla alla bilder för på en del bilder ser det inte ut som det men du vet ju att på bild så ser man olika ut konstigt men sant ;)hahahhaha massa kramar sanna

Anonym sa...

Kolik har ju dom symtomen, det är domsymtomen kommer fasta tider, oftast på sena kvällar. Det finns ju medicin för det, vad jag har hört. Det brukar ju sitta i ett par månader, och det är ju tröttande för föräldrarna. Men det går över som tur är./mormor