lördag 27 december 2008

VAD!

Hej!

idag måste jag skriva av mig angående en väldigt irriterande löjlig diskussion hemma hos Jonas föräldrar i går! ämnet rörande diskussionen var i grund och botten bögar. De som var aktiva i diskussionen var främst Jonas, person X, och två ingifta släktingar åt Jonas (bill och bull) sen in vek väl ja med något ord då och då (egentligen håll jag på att rent ut sagt koka över).

Det hela börjar i alla fall med att en av Bill och Bull frågar om vi har någon känsla av om det blir en pojke eller flicka, Jonas säger direkt flicka medans jag är mer osäker och säger att jag inte känner något direkt! då säger en av bill och bull i alla fall att typ -ja man får ju hoppas att det bli en som vet vilket kön den har i alla fall! sen fortsätter han i alla fall med att ja man vill ju inte att den ska bli en bög eller liknade, både jag och Jonas säger direkt det är väl inget fel med att vara bög, eller homosexuell, en av bill och bull svarar något i klass med att det skulle vara något fel på den personen, eftersom han /hon i så fall inte kan inse sitt kön! redan där känner jag att diskussionen bara kommer bli löjligt irriterande. Jag och Jonas står i alla fall fast vi att det inte spelar någon roll vilken läggning vårt barn kommer att ha! Där infliker i alla fall X med att vi typ inte kunde mena allvar som ville ha ett homosexuellt barn, det vi säger -så länge vårt barn är lyckligt! OCH nu kommer ett bland det värsta grejer jag hört av X, han säger i stil med - okej så ni tycker det är bra om erat barn blir nazist vi svara genast nej det är inte samma sak och han svarar direkt men att om barnet är lycklig i den tron då? (hur kan man jämföra en homosexuell med en nazist och hur kan man gämföra homosexuallitet med en tro?) Där spårade det i alla fall för mig kan jag säga! vet inte riktigt vad som finns innanför när man resonerar på det viset. Diskussionen ledde ingen vart i alla fall utan vart bara värre och värre till slut kläcker en av bill och bull ur sig att han hellre vill att hans barn ska vara nazizt i stället för bög. OMG snacka om homofober på hög grad, de måste vara otroligt svaga i sig själva och sina "manliga" roller som ens har mage att kläcka ur sig något sådant! sen kan jag ju nämna att bill och bull tycker att det mäst vidriga är när homosexuella får skaffa barn med varandra och tydligen var det värst om man var bög! Värken de kvinliga eller manliga könsorganet är speciellt vackra så är det värkligen ett kön man blir kär i? jag trodde att man först och främst blev kär i en person men vissa måste tydligen kolla i brallan innan så det inte skulle titta fram något oväntat! tror det är vissa som behöver öppna sina ögon och komma ut i världen och kanske skaffa sig lite mer utbildning att stå på. Kan ju även på peka att samtliga av homofoberna även är stans största mansgrisar. och mitt svar är fortfarande enkelt JA vårat barn är välkommen med vilken läggning den vill och nej jag kommer inte medvetet fostra vårat barn in i några könsroller, sen kommer vårt barn att få ha på sig vilka färger de vill/ vi tycker är fina, leka med vad den vill och även få uppmuntran oavsätt kön och kommer någon att försöka ändra på det så kan den personen ta sig i röööööööööööööven och jag lär inte låta vårat barn vara i närheten av dom personerna!

Inga kommentarer: