söndag 11 maj 2008

Innerst inne trodde väl jag att Maria var gravid, då ingen av våra föräldrar har haft problem med fertiliteten. Blev lite tagen på sängen då Maria ringde tisdagen och berättade att vi väntade barn. Jag hade vänta mig att vi skulle göra testet på fredag för att testet skulle vara 100% tillförlitligt. Som sagt gjorde hon det i smyg ;)

Vet inte riktigt vad jag ska känna, känslorna är svåra att sätta ord på. Jag ska snart, om allt går bra, inträdda en roll som Pappa och ett ansvar över en annan individ som delvis är en kopia av en själv. Det är ett helt nytt område för mig att utforska och ska väl börja samla erfarenheter och kunskap snart.

Det känns som att segla ut på okänt vatten och sikta mot horisonten, som tur har jag Maria som hjälper mig att styra skutan.


Jag är glad att vi ska få ett barn tillsammans :)

Semper fi = always faithful

Inga kommentarer: